Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Test: Lenovo ThinkPad T480 s GeForce MX150 2GB

Není to tak dávno, co jsem recenzoval ThinkPad T480 s Intel CPU. Měl jsem možnost v rychlosti otestovat variantu s GeForce MX150 2GB. Jak si vede?

Herní testy

V této kapitole se podíváme na několik her, které jsem testoval za pomoci zabudovaných benchmarků.

World of Tanks enCore

WOT již nějakou dobu používá nový enCore engine a při té příležitosti vydali testovací nástroj, který bohužel zobrazuje jen bodové ohodnocení. Protože testuji přeci jen poměrně low-endová GPU, jako nastavení jsem zvolil nízké a střední detaily s 1920x1080 rozlišením. Na IdeaPadu 720S nešel test na střední detaily vůbec spustit, hlavně díky fixnímu framebufferu o velikosti 256MB. Rozumně hratelné hře odpovídá skóre přibližně 10k bodů. Výsledky řadím podle středních detailů, protože se jedná o náročnější nastavení.

World of Tanks enCore – 1920x1080 – střední a nízké detaily
Latitude 5495 – AMD Radeon RX Vega 10 Mobile





8 972
22 918
ThinkPad T480 – NVIDIA GeForce MX150





8 238
25 454
ThinkPad A485 – AMD Radeon RX Vega 10 Mobile





7 714
21 600
ThinkPad W530 – NVIDIA Quadro K2000M





5 172
9 829
Latitude 5490 – Intel UHD 620





4 418
23 001
Latitude E6440 – AMD Radeon HD 8690M





4 375
22 620
Latitude E6440 – Intel HD 4600





2 470
15 331
ThinkPad W530 – Intel HD 4000





1 753
13 828
IdeaPad 720S – AMD Radeon RX Vega 10 Mobile





0
15 738
0
5 000
10 000
15 000
20 000
25 000
30 000

body (více je lépe )
seskupit
střední detaily[výchozí]
nízké detaily

Half-Life 2: Lost Coast

HL2LC je spíše technologické demo, které do Source engine přidalo podporu HDR, hra je tedy spíše celkem krátká, low-endová GPU ale dokáže na maximální detaily potrápit. Testuji s nastavením na maximální možné detaily včetně MSAA 8x, u Intel GPU bohužel nelze nastavit vysoká kvalita stínů, u všech Intelů je tedy kvalita stínů nastavena na úroveň Medium.

Half-Life 2 Lost Coast – 1080p – Ultra detaily, MSAA 8x
ThinkPad T480 – NVIDIA GeForce MX150





111
Latitude 5495 – AMD Radeon RX Vega 10 Mobile





101
ThinkPad A485 – AMD Radeon RX Vega 10 Mobile





97
ThinkPad W530 – NVIDIA Quadro K2000M





78
Latitude E6440 – AMD Radeon HD 8690M





49
IdeaPad 720S – AMD Radeon RX Vega 10 Mobile





46
Latitude 5490 – Intel UHD 620





43
ThinkPad W530 – Intel HD 4000





26
Latitude E6440 – Intel HD 4600





24
0
20
40
60
80
100
120

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrná FPS[výchozí]

Counter-Strike Global Offensive

V sérii Counter-Strike se jedná o nejnovější počin společnosti Valve, nabízí například možnost utratit své peníze za virtuální skiny na virtuální zbraně, nebo rychlé kurzy ruštiny. Protože se jedná o nejnovější instanci Source enginu, je o něco náročnější než původní Source engine z roku 2004. Protože CSGO nemá zabudovaný benchmark, na test používám mapu FPS Benchmark, kterou můžeme stáhnout ve Steam workshopu. Detaily jsou nastaveny na střední úroveň, filtrování textur je pouze trilineární, MSAA 2x a FXAA je vypnuto. Výsledek je pak v podobě průměrných FPS.

Counter-Strike Global Offensive - 1080p - Střední detaily, MSAA 2x
ThinkPad T480 – NVIDIA GeForce MX150




95
ThinkPad A485 – AMD Radeon RX Vega 10 Mobile




63
Latitude 5495 – AMD Radeon RX Vega 10 Mobile




57
ThinkPad W530 – NVIDIA Quadro K2000M




51
Latitude 5490 – Intel UHD 620




41
Latitude E6440 – AMD Radeon HD 8690M




37
IdeaPad 720S – AMD Radeon RX Vega 10 Mobile




22
ThinkPad W530 – Intel HD 4000




17
Latitude E6440 – Intel HD 4600




15
0
20
40
60
80
100

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrná FPS[výchozí]

The Talos Principle

Talos Principle je logická hra z pohledu první osoby, experimentálně podporuje API Vulkan, ale protože je podpora experimentální, testuji s DirectX 11 API, výkon je totiž s DX11 lepší. Testuji opět v rozlišení 1920x1080 a se středními detaily, MSAA je pak vypnuto.

Talos Principle - 1080p - Střední detaily
Latitude 5495 – AMD Radeon RX Vega 10 Mobile





58
ThinkPad T480 – NVIDIA GeForce MX150





56
ThinkPad A485 – AMD Radeon RX Vega 10 Mobile





44
ThinkPad W530 – NVIDIA Quadro K2000M





30
ThinkPad W530 – Intel HD 4000





30
Latitude 5490 – Intel UHD 620





28
Latitude E6440 – AMD Radeon HD 8690M





27
IdeaPad 720S – AMD Radeon RX Vega 10 Mobile





25
0
10
20
30
40
50
60

FPS ( více je lépe )
seskupit
Průměrná FPS[výchozí]

Metro Last Light Redux

Metro Last Light Redux obsahuje velmi pěkný a náročný zabudovaný benchmark, abych notebooky moc netrápil, testuji ve FullHD rozlišení s nejnižšími detaily, PhysX je také vypnuto.

Metro Last Light Redux - 1080p - Nejnižší detaily
Latitude 5495 – AMD Radeon RX Vega 10 Mobile




21
41
94
ThinkPad A485 – AMD Radeon RX Vega 10 Mobile




9
35
91
Latitude 5490 – Intel UHD 620




12
25
66
Latitude E6440 – AMD Radeon HD 8690M




11
22
78
ThinkPad W530 – NVIDIA Quadro K2000M




9
22
60
ThinkPad T480 – NVIDIA GeForce MX150




9
18
49
ThinkPad W530 – Intel HD 4000




7
15
55
Latitude E6440 – Intel HD 4600




6
14
55
IdeaPad 720S – AMD Radeon RX Vega 10 Mobile




6
13
43
0
20
40
60
80
100

FPS ( více je lépe )
seskupit
Minimální FPS[výchozí]
Průměrná FPS
Maximální FPS

Middle Earth: Shadow of Mordor

Shadow of Mordor obsahuje podobně jako Metro poměrně pěkný zabudovaný benchmark a na vyšší detaily umí solidně potrápit i výkonnější hardware, testuji proto opět na nejnižší detaily ve FullHD rozlišení.

Shadow of Mordor - 1080p - Nejnižší detaily
Latitude 5495 – AMD Radeon RX Vega 10 Mobile



33
43
71
ThinkPad A485 – AMD Radeon RX Vega 10 Mobile



30
41
60
ThinkPad T480 – NVIDIA GeForce MX150



29
41
72
Latitude 5490 – Intel UHD 620



17
23
31
Latitude E6440 – AMD Radeon HD 8690M



16
23
28
ThinkPad W530 – NVIDIA Quadro K2000M



14
22
34
IdeaPad 720S – AMD Radeon RX Vega 10 Mobile



11
16
21
Latitude E6440 – Intel HD 4600



10
15
19
ThinkPad W530 – Intel HD 4000



10
14
27
0
20
40
60
80

FPS ( více je lépe )
seskupit
Minimální FPS[výchozí]
Průměrná FPS
Maximální FPS

Jak můžeme vidět z grafů, MX150 není jednoznačný vítěz, v některých hrách ji dochází dech a poráží ji integrovaná Vega 10 Mobile, což jsem úplně nečekal. Hlavní problém MX150 tkví v čtyřech PCI-E 3.0 linkách a 64-bit sběrnici, trvá ji prostě déle, než si natáhne potřebná data, zatímco Vega 10 přistupuje do RAM stejnou rychlostí, dokud paměť nedojde.

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Test: Lenovo ThinkPad T480 s GeForce MX150 2GB

Středa, 26 Září 2018 - 09:41 | Karáš Svorka | Tak zrovna v případě HD 4530, v tom roce 2008/...
Úterý, 25 Září 2018 - 17:40 | Waffer47 | Dnes staci moderni integrovana inteli grafika na...
Úterý, 25 Září 2018 - 17:20 | Karáš Svorka | Pokud pracuju přímo na tom notebooku a koukám z...
Úterý, 25 Září 2018 - 17:13 | Tosuja | QHD rozliseni o uhlopricce 14"? Neni to...
Úterý, 25 Září 2018 - 17:07 | Hrdina | https://youtu.be/dGCTAMpUh5U?t=2253
Úterý, 25 Září 2018 - 16:05 | Karáš Svorka | To je zajímavé, co jsem zatím měl v rukou několik...
Úterý, 25 Září 2018 - 15:20 | ajne | No zrovna teď jsem zkoumal tu 580, a když člověk...
Úterý, 25 Září 2018 - 14:48 | Karáš Svorka | Tak pokud chcete trochu vyšší výkon než Intel,...
Úterý, 25 Září 2018 - 14:48 | Karáš Svorka | Lenovo aspoň dávalo tlustší MB a prázdné místo...
Úterý, 25 Září 2018 - 14:46 | Karáš Svorka | Záleží na workloadu, ale typicky to nějaký...

Zobrazit diskusi