Test: Lenovo ThinkPad T480 s GeForce MX150 2GB
Kapitoly článků
Herní testy
V této kapitole se podíváme na několik her, které jsem testoval za pomoci zabudovaných benchmarků.
World of Tanks enCore
WOT již nějakou dobu používá nový enCore engine a při té příležitosti vydali testovací nástroj, který bohužel zobrazuje jen bodové ohodnocení. Protože testuji přeci jen poměrně low-endová GPU, jako nastavení jsem zvolil nízké a střední detaily s 1920x1080 rozlišením. Na IdeaPadu 720S nešel test na střední detaily vůbec spustit, hlavně díky fixnímu framebufferu o velikosti 256MB. Rozumně hratelné hře odpovídá skóre přibližně 10k bodů. Výsledky řadím podle středních detailů, protože se jedná o náročnější nastavení.
Half-Life 2: Lost Coast
HL2LC je spíše technologické demo, které do Source engine přidalo podporu HDR, hra je tedy spíše celkem krátká, low-endová GPU ale dokáže na maximální detaily potrápit. Testuji s nastavením na maximální možné detaily včetně MSAA 8x, u Intel GPU bohužel nelze nastavit vysoká kvalita stínů, u všech Intelů je tedy kvalita stínů nastavena na úroveň Medium.
Counter-Strike Global Offensive
V sérii Counter-Strike se jedná o nejnovější počin společnosti Valve, nabízí například možnost utratit své peníze za virtuální skiny na virtuální zbraně, nebo rychlé kurzy ruštiny. Protože se jedná o nejnovější instanci Source enginu, je o něco náročnější než původní Source engine z roku 2004. Protože CSGO nemá zabudovaný benchmark, na test používám mapu FPS Benchmark, kterou můžeme stáhnout ve Steam workshopu. Detaily jsou nastaveny na střední úroveň, filtrování textur je pouze trilineární, MSAA 2x a FXAA je vypnuto. Výsledek je pak v podobě průměrných FPS.
The Talos Principle
Talos Principle je logická hra z pohledu první osoby, experimentálně podporuje API Vulkan, ale protože je podpora experimentální, testuji s DirectX 11 API, výkon je totiž s DX11 lepší. Testuji opět v rozlišení 1920x1080 a se středními detaily, MSAA je pak vypnuto.
Metro Last Light Redux
Metro Last Light Redux obsahuje velmi pěkný a náročný zabudovaný benchmark, abych notebooky moc netrápil, testuji ve FullHD rozlišení s nejnižšími detaily, PhysX je také vypnuto.
Middle Earth: Shadow of Mordor
Shadow of Mordor obsahuje podobně jako Metro poměrně pěkný zabudovaný benchmark a na vyšší detaily umí solidně potrápit i výkonnější hardware, testuji proto opět na nejnižší detaily ve FullHD rozlišení.
Jak můžeme vidět z grafů, MX150 není jednoznačný vítěz, v některých hrách ji dochází dech a poráží ji integrovaná Vega 10 Mobile, což jsem úplně nečekal. Hlavní problém MX150 tkví v čtyřech PCI-E 3.0 linkách a 64-bit sběrnici, trvá ji prostě déle, než si natáhne potřebná data, zatímco Vega 10 přistupuje do RAM stejnou rychlostí, dokud paměť nedojde.