Testovací sestava, použité testy
Kapitoly článků
Testovací sestava
Hardware
Nejprve se tedy podívejme, na jaké sestavě jsme karty „proklepli“. Tentokrát jsme nesáhli po tradičních výkonnějších modelech Athlonů 64 či dokonce za účely takovýchto testů hojně vyhledávaném Athlonu FX, nýbrž po procesoru Intel Pentium 4 na 3,6 GHz. Ten si spokojeně vrněl v µATX základní desce přímo od Intelu s čipsetem i925XE. Pokud jsme to tedy ještě nezmínili, všechny tři karty byly v provedení PCI Express a na desce seděly v ×16 slotu. Vzhledem k cílení testu a koneckonců i karet na trhu do levnějšího segmentu, jsme se rozhodli použít „pouze“ 512 MB RAM a to v provedení dvou 256MB modulů DDR2-533 MHz přímo z dílen firmy Samsung, protože ne každý má doma jeden nebo dokonce dva gigabyte RAM (jak by si třeba Corsair přál ;-). Jako odkladiště pro data i operační systém jsme použili mnoha testy prověřený velmi rychlý SATA disk Western Digital Raptor s kapacitou 74 GB a 10 000 otáčkami ploten za minutu. Vše napájel spolehlivý 400W zdroj Fortron. O zobrazování se staral klasický CRT monitor v podání Eizo T966 (21 palců, Trinitron), připojený pochopitelně přes VGA kabel. Nakonec z těch méně podstatných věcí byly použity běžná PS/2 klávesnice (Samsung) a myš (A4 Tech, 620 dpi), zvukový výstup jel v režimu stereo přes Intel HD Audio zvukovku.
Software
Operační systém nebylo nic jiného než poslední dítko redmondského giganta Microsoft Windows XP Professional, patřičně aktualizované. DirectX samozřejmně ve verzi 9.0c. Radeony dostaly do vínku poslední verzi svých ovladačů Catalyst 5.10, GeForce pak v té době poslední ne-WHQL ForceWare 81.84 (nyní už máme na světě verzi 81.85). Všechny součásti základní desky pak používaly poslední verze ovladačů, stažené přímo ze stránek Intelu.
Použité testy
Karty jsme samozřejmě proklepli v syntetických i herních testech:
- 3D Mark 03: ve standardním nastavení
- 3D Mark 05: ve standardním nastavení
- Doom 3: „timedemo demo1“
- Far Cry: testováno pomocí programu BenchemAll.
- Unreal Tournament 2004: testováno pomocí programu BenchemAll, výsledek průměrem benchmarků na třech mapách (dm-rankin, as-convoy, br-colossus).
- Half-Life 2: testováno pomocí programu BenchemAll s demem z naší produkce.
Tak a nyní se tedy už podívejme na výsledky testů.