Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Ubisoft zkritizoval Mario Kart 8, po čase vyjádření odvolal

Není běžné, aby se herní studia vyjadřovala k produktům konkurence a už vůbec ne, aby se tak dělo na sociálních sítích. Ubisoft tak učinil - následné stažení stanoviska vyvolalo oprávněné otázky.

O hře Mario Kart 8 jsme se již jednou zmínili - bylo to v souvislosti s herní konzolí Nintendo Wii U, jejíž prodeje vydání této hry zečtyřnásobilo:

Už na základě toho lze říct, že se Mario Kart 8 povedl a trefil uživatelům do noty. K překvapení hráčů a asi i Nintenda samotného, zveřejnil Ubisoft na svém oficiální Twitterovém profilu vyjádření:

„Mercedesy v Mario Kart 8 nejsou moc dobrý nápad. Kazí kouzlo hry. Buď opatrné, Nintendo!“

I když byl tweet následně odstraněn, překvapil zřejmě některé uživatele natolik, že si jej zazálohovali. Nedlouho poté, co se toto sdělení začalo šířit, připojil Ubisoft omluvné vyjádření: „Omlouváme se, předešlé vyjádření nereprezentuje stanovisko Ubisoftu a bylo odstraněno.“

To zřejmě podnítilo prvotní názor, že původní zpráva pochází od někoho vně společnosti, komu se podařilo účet Ubisoftu hacknout. Nepovažujeme to ale za pravděpodobné - pokud by si někdo podobný počin plánoval, měl by jistě zajímavější cíl než je hodnocení autíček od Nintenda.

Jako pravděpodobnější se jeví možnost, že zprávu skutečně napsal někdo z Ubisoftu, pouze byl přihlášený k jinému účtu, než z jakého jí skutečně chtěl odeslat. Připustit můžeme možnosti - buďto šlo o osobní názor nějakého pracovníka, který se zapomněl přehlásit na svůj soukromý profil, nebo šlo o profesionální marketingový názor, který měl být zveřejněn v rámci nějakého loutkového profilu.

Nebylo by to překvapivé. Jakékoli formy šíření negativních zpráv o konkurenci prostřednictvím diskusních fór a sociálních sítí jsou v IT branži běžnou praxí. Ať už jsou realizované firemními pracovníky nebo najatými agenturami, pomáhají efektivně formovat obecné mínění tak, jak marketing potřebuje. K odhalení podobných praktik zpravidla dochází jen vzácně a náhodou, stačí vzpomenout na kauzy kolem virálního marketingu AEG z roku 2005 nebo odhalení „marketingových volavek“ na fóru ChipHell v roce 2012.

Zdroje: 

Diskuse ke článku Ubisoft zkritizoval Mario Kart 8, po čase vyjádření odvolal

Středa, 27 Srpen 2014 - 21:19 | Psycho Mantis | aneb jak z komára udělat velblouda ;-)
Středa, 27 Srpen 2014 - 12:21 | ne ne | Ten preklad do cestiny je dost spatny. Absolutne...

Zobrazit diskusi