Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Unreal Engine 4.1 přidává beta podporu Linux/SteamOS, finální pro Xbox One a PS4

Že je čtyřková řada Unreal Enginu připravena pro Linux, již víme. Vše ale postupuje po jednotlivých krocích, s verzí 4.1 se dostáváme do bety, stále jsou potřeba i Windows.

Nová verze Unreal Enginu totiž jako primární vlastnost přidává kompletní podporu herních konzolí Xbox One a Playstation 4 - tedy přesněji řečeno možnost kompilovat projekty k běhu na těchto platformách. Kompilace se totiž ještě stále odehrává jen na Windows.

Engine již Linux podporuje, ale v tuto chvíli stylem „za nic neručíme“. Podpora je předběžná, zmíněn je konkrétně SteamOS, ale možnost přímo celý projekt realizovat v Linuxu, tedy vyvinout v linuxovém Unreal Editoru a zkompilovat například pomocí GCC, zde není. Otázkou je jestli a kdy bude, rozhodně buďme rádi i za to, že je možné začít zkoušet kompilaci projektů pro Linux a nechme vývojářům a herním studiím svobodnou volbu, na jaké platformě pro nás tu linuxovou verzi dané hry vytvoří.

Kromě nových platforem se dočkal novinek i celý ekosystém Unreal Enginu, jednotlivé jeho dílčí části. Jsou zde nové tutorialy, ukázkové Elemental Demo, interaktivní úvod do vektorové matematiky, šablony pro let či valivý pohyb objektu, noví asistenti pro některé prvky, možnost importovat adresáře pouhým přetažením, okno Undo History, debugovací histogram a další věci včetně řady oprav.

V tomto kontextu si dovolím připomenout, že Unreal Engine 4 je k dispozici za příznivých 19 dolarů měsíčně s tím, že pokud váš případný budoucí projekt začnete prodávat, Epic si z toho bude brát 5 %.

Tagy: 
Zdroje: 

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Unreal Engine 4.1 přidává beta podporu Linux/SteamOS, finální pro Xbox One a PS4

Žádné komentáře.