Uživatelé iPad Pro si stěžují, dotykové rozhraní vynechává, rolování zadrhává
Na iPad Pro 2017 a 2018 se objevuje čím dál víc stížností co se odezvy dotykového rozhraní týče. Nejvíce uživatelů popisuje vynechávání písmen při psaní, další upozorňují na trhaný scrolling a další na špatně fungující gesta. Není jasné, jak je problém rozšířený, ale stížností je poměrně dost a je si jich vědom i Apple. Zatím však není schopný účinně poradit, co v takové situaci dělat. Pokud si postěžujete, doporučí vám resetovat zařízení do továrního nastavení. To sice můžete provést, ale zatím se veřejně nepřihlásil nikdo, komu by to pomohlo.
Frustrovaní uživatelé pak zpravidla přistupují k reklamaci, ale i tak leckdy nepřinese ovoce. Podle reakcí některých reklamujících totiž nový kus vykazuje stejný problém, někdy i s ještě horšími odezvami dotykového rozhraní.
Není zatím jasné, zda je problém v hardwaru nebo v softwaru. Způsob, jak se podle popisu některých uživatelů iPad Pro chová, indikuje možnost velmi zvláštního typu závady. Tato skupina totiž uvádí, že při dotyku příslušné písmeno zareaguje, jako kdyby bylo stisknuto (tedy jak by mělo reagovat), ale v psaném textu se neobjeví. To by tedy spíš než závadu na samotném dotykovém rozhraní v úzkém slova smyslu indikovalo buďto závadu softwarovou, nebo problém s obvodem, který data z rozhraní zpracovává.
To by odpovídalo i faktu, že po připojení Apple Pencil 2 problém s trhaným scrollováním zmizí. Osobně se domnívám, že by se Applu mělo podařit tento problém odstranit softwarově, ale aktuálně uživatelé nemohou dělat nic jiného, než buďto použít nějakou obezličku, nebo přikročit k reklamaci.
PCMag aj.