Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Valve dává světu volně k dispozici překladovou knihovnu z Direct3D na OpenGL

Až dosud si Valve nechával projekt ToGL sám pro sebe. Časy se mění, Linux je priorita a ještě důležitější je přitáhnout na SteamOS co nejvíc vývojářů. Proto je ToGL nyní k dispozici pod MIT licencí.

ToGL původně vzniklo jako doplněk k Source Engine. Tento herní engine původně pracoval jen pod Direct3D a s příchodem na platformy Linux a Mac OS X potřeboval Valve nějaké řešení pro překlad. Vyvinuli tedy tento vlastní projekt, který nyní po letech dávají k dispozici ve formě open-source, hostovaném na GitHubu.

Aktuální ToGL pochází ze zdrojáků Dota 2. Nabízí sice pouze subset starších Direct3D 9.0c a podporu překladu HLSL bytekódu na GLSL, ale ne vše ze Shader Modelu 3 (chybí kupříkladu vertex texture fetching). ToGL tedy není nějaké spásné řešení, které překlopí libovolnou Windows hru na Linux, ale může posloužit pro základní seznámení s možnostmi a způsoby portace z jednoho API na druhé.

Tagy: 
Zdroje: 

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Valve dává světu volně k dispozici překladovou knihovnu z Direct3D na OpenGL

Pátek, 14 Březen 2014 - 13:11 | mattyy1hp | Tohle slovíčkaření nikam nevede. Zkrátka je teď...
Pátek, 14 Březen 2014 - 08:59 | simik | Obávám se, že oni nechtějí pochopit význam slova...
Čtvrtek, 13 Březen 2014 - 21:51 | Lojza Suchánek | Priorit jaksi z logiky věci nemůže byt vice. To...
Čtvrtek, 13 Březen 2014 - 18:21 | mattyy1hp | Priorit může být více. Ve Steamu pro Windows teď...
Čtvrtek, 13 Březen 2014 - 18:16 | mattyy1hp | Steam pro Win a OSX pokračuje a končit samozřejmě...
Čtvrtek, 13 Březen 2014 - 16:51 | Mil2house | Simik, řekl ti to přesně, tou citací z Wikipedie...
Čtvrtek, 13 Březen 2014 - 15:15 | Zog Zogothowics | No můžeš zkoušet popírat tvrzení a skutky...
Čtvrtek, 13 Březen 2014 - 14:42 | simik | Komu není zhůry dáno....
Čtvrtek, 13 Březen 2014 - 14:18 | Zog Zogothowics | Tvé argumenty stojí za velké smrduté. význam...
Čtvrtek, 13 Březen 2014 - 13:59 | simik | A ty nechápeš, že Valve těch priorit bude mít víc...

Zobrazit diskusi