"Můžeme však předpokládat, že až Samsung získá určité zkušenosti, posune technologii v budoucnu o další krok dál a nabídne plynule regulova(tel)nou variabilní obnovovací frekvenci ve stylu FreeSync a G-Sync."
Zvlášť když bude do svých SoC dávat grafické čipy od AMD...
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
"Můžeme však předpokládat, že
Pety https://diit.cz/profil/petyy
14. 8. 2020 - 12:32https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse"Můžeme však předpokládat, že až Samsung získá určité zkušenosti, posune technologii v budoucnu o další krok dál a nabídne plynule regulova(tel)nou variabilní obnovovací frekvenci ve stylu FreeSync a G-Sync."
Zvlášť když bude do svých SoC dávat grafické čipy od AMD...https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse#comment-1305442
+
14. 8. 2020 - 12:42https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskusePresne tak
První mobily s integrovanými Radeony vydá Samsung v roce 2021
8. 8. 2019
https://diit.cz/clanek/mobily-s-radeony-vyda-samsung-v-roce-2021
Toto je predvoj alebo beta verziahttps://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse#comment-1305446
+
Dobrý směr, jen tomu „120 Hz - pro hry" se v mobilu musím smát. Lidi jsou neuvěřitelně rozežraní. Celého HL2 jsem prošel na téměř konstantních 60fps a to jsem si říkal, jaký to je luxus. A to se bavíme o střílečce na PC vs něco na pitomém mobilu. Připomíná mi to moji osobní definici kapitalismu - na jedné straně úchylně šetřit, aby se na druhé mohlo úchylně plýtvat.
+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
Dobrý směr, jen tomu „120 Hz
Mirda Červíček https://diit.cz/profil/mirek11
14. 8. 2020 - 13:15https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuseDobrý směr, jen tomu „120 Hz - pro hry" se v mobilu musím smát. Lidi jsou neuvěřitelně rozežraní. Celého HL2 jsem prošel na téměř konstantních 60fps a to jsem si říkal, jaký to je luxus. A to se bavíme o střílečce na PC vs něco na pitomém mobilu. Připomíná mi to moji osobní definici kapitalismu - na jedné straně úchylně šetřit, aby se na druhé mohlo úchylně plýtvat.https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse#comment-1305458
+
Přesně, pokud není člověk e-sportovec, tak u stabilních 30 je na "normální domácí paření" až až. A ještě si užívám, že díky tomu tolik neřve větrák.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Přesně, pokud není člověk e
Ondar https://diit.cz/profil/ondar007
14. 8. 2020 - 13:57https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskusePřesně, pokud není člověk e-sportovec, tak u stabilních 30 je na "normální domácí paření" až až. A ještě si užívám, že díky tomu tolik neřve větrák.https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse#comment-1305469
+
30 fps je maaaaaaalo. Zapni si 30 fps treba na mobilu. Ty hry se pak sekaji jako prase. Mobily jedou minimalne na 60 fps, protoze pak se na to neda koukat. 30 fps prekousnu maximalne u konzole ale i tam me to sere. To je jak kdyz mi nekdo tvrdil kdysi, ze 50hz na crt obrazovku staci. Nebo ze sluchatka za 50 jsou jeste tak moc drahy. Hluchy, slepy, blby, nebo kombinace vsech variant lidi se proste maji uplne skvele.
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
30 fps je maaaaaaalo. Zapni
Nedos https://diit.cz/profil/jan-nedved
14. 8. 2020 - 14:41https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse30 fps je maaaaaaalo. Zapni si 30 fps treba na mobilu. Ty hry se pak sekaji jako prase. Mobily jedou minimalne na 60 fps, protoze pak se na to neda koukat. 30 fps prekousnu maximalne u konzole ale i tam me to sere. To je jak kdyz mi nekdo tvrdil kdysi, ze 50hz na crt obrazovku staci. Nebo ze sluchatka za 50 jsou jeste tak moc drahy. Hluchy, slepy, blby, nebo kombinace vsech variant lidi se proste maji uplne skvele.https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse#comment-1305479
+
30 FPS může být v pohodě, ale ne když to skáče mezi 15 - 30 jako u konzolí :)
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
30 FPS může být v pohodě, ale
XY https://diit.cz/profil/paulcz-0
14. 8. 2020 - 15:31https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse30 FPS může být v pohodě, ale ne když to skáče mezi 15 - 30 jako u konzolí :)https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse#comment-1305488
+
Tak ono stačí i 20, pokud to je 20 furt a neskáče to jak kobyla sem a tam :) Ale tak nízko už se to nastavit nedá. A na "normálním" mobilu se to nedá nastavit vůbec. 50 Hz na CRT bylo málo, protože to blikalo (obrazovka neudržela náboj dost dlouho, čili to byl vždycky blesk a stmívání, což docela vadilo na oči). Ale LCD z podstaty věci blikat nemůže, proto je v podstatě úplně jedno, jaký herce na to jsou, spíš bejval problém s ghostingem (pixel se nepřehodil dostatečně rychle).
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Tak ono stačí i 20, pokud to
Ondar https://diit.cz/profil/ondar007
14. 8. 2020 - 15:40https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuseTak ono stačí i 20, pokud to je 20 furt a neskáče to jak kobyla sem a tam :) Ale tak nízko už se to nastavit nedá. A na "normálním" mobilu se to nedá nastavit vůbec. 50 Hz na CRT bylo málo, protože to blikalo (obrazovka neudržela náboj dost dlouho, čili to byl vždycky blesk a stmívání, což docela vadilo na oči). Ale LCD z podstaty věci blikat nemůže, proto je v podstatě úplně jedno, jaký herce na to jsou, spíš bejval problém s ghostingem (pixel se nepřehodil dostatečně rychle).https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse#comment-1305490
+
Taky zalezi na hre, ze jo. 20 hz stabilnich by stacilo treba na tahove strategie.
Jinak naprostej souhlas - ja jsem dohral Witchera 3 na 35-40fps na podtaktovane GPU a plynulost mi nijak nechybela, pricemz jsem si uzival tichou grafiku i CPU.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Taky zalezi na hre, ze jo. 20
franzzz https://diit.cz/profil/franz-z
14. 8. 2020 - 16:17https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuseTaky zalezi na hre, ze jo. 20 hz stabilnich by stacilo treba na tahove strategie.
Jinak naprostej souhlas - ja jsem dohral Witchera 3 na 35-40fps na podtaktovane GPU a plynulost mi nijak nechybela, pricemz jsem si uzival tichou grafiku i CPU.https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse#comment-1305500
+
LCD ne ale podsvícení ano (je dobré, že v soušasnosti už je snad skoro vše bez PWM regulace jasu)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
LCD ne ale podsvícení ano (je
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
15. 8. 2020 - 08:16https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuseLCD ne ale podsvícení ano (je dobré, že v soušasnosti už je snad skoro vše bez PWM regulace jasu)https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse#comment-1305570
+
Blikani meri notebookcheck porad a casto tam naky je. Ovsem pokud je vyrobce co k cemu, tak je to blikani aspon v radu kHz, takze to clovek uz nepostrehne.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Blikani meri notebookcheck
BlackRider https://diit.cz/profil/blackrider
19. 8. 2020 - 11:54https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuseBlikani meri notebookcheck porad a casto tam naky je. Ovsem pokud je vyrobce co k cemu, tak je to blikani aspon v radu kHz, takze to clovek uz nepostrehne.https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse#comment-1305962
+
Právě že na malé úhlopříčce to tolik nevadí, ten malej framerate. Ale když se ti trvá pohyb na velké ploše, z toho mě dokáže rozbolet během chvilky hlava. Viz. 24Hz 3D Hobbit a podobné úchylárny, byl jsem přímo u toho. Stejně jako jsem jednou nouzově musel frčet na notesu, který jsem si připojil ke své FHD 24" a když ten framerate padl pod 20, tak to bylo utrpení jak pro oči, tak pro hlavu.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Právě že na malé úhlopříčce
Artael https://diit.cz/profil/artael
14. 8. 2020 - 16:07https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskusePrávě že na malé úhlopříčce to tolik nevadí, ten malej framerate. Ale když se ti trvá pohyb na velké ploše, z toho mě dokáže rozbolet během chvilky hlava. Viz. 24Hz 3D Hobbit a podobné úchylárny, byl jsem přímo u toho. Stejně jako jsem jednou nouzově musel frčet na notesu, který jsem si připojil ke své FHD 24" a když ten framerate padl pod 20, tak to bylo utrpení jak pro oči, tak pro hlavu.https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse#comment-1305496
+
Jo, mám podobné zkušenosti - jakmile to padne pod 20, je to hodně znát a dost to vadí. Spíš ale vadí microstuttering - když se to na chvilku zasekne celý. Ale 20Hz jako minimum (ne průměr) je naprosto v pohodě i pro action mmo. Osobně jsem neviděl žádnej rozdíl v plynulosti když jsem změnil nastavení z 30 na 60 a zpět. Jen číslíčko u FPS se změnilo.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jo, mám podobné zkušenosti -
Ondar https://diit.cz/profil/ondar007
14. 8. 2020 - 18:06https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuseJo, mám podobné zkušenosti - jakmile to padne pod 20, je to hodně znát a dost to vadí. Spíš ale vadí microstuttering - když se to na chvilku zasekne celý. Ale 20Hz jako minimum (ne průměr) je naprosto v pohodě i pro action mmo. Osobně jsem neviděl žádnej rozdíl v plynulosti když jsem změnil nastavení z 30 na 60 a zpět. Jen číslíčko u FPS se změnilo.https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse#comment-1305513
+
Dneska jsou hry dělaný tak, že update (simulace, fyzika) běží fixně na nějakých 10, 20.. updatů za sekundu a grafika (interpolace) se vykresluje na 30/60 FPS v případě mobilů, 60/120 FPS v případě vsync na PC atd. Mezi tím žádný valný postřehnutelný rozdíl není.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Dneska jsou hry dělaný tak,
XY https://diit.cz/profil/paulcz-0
14. 8. 2020 - 18:43https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuseDneska jsou hry dělaný tak, že update (simulace, fyzika) běží fixně na nějakých 10, 20.. updatů za sekundu a grafika (interpolace) se vykresluje na 30/60 FPS v případě mobilů, 60/120 FPS v případě vsync na PC atd. Mezi tím žádný valný postřehnutelný rozdíl není.https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse#comment-1305518
+
Já si třeba rychle všimnu, jestli jede wowko na 60 nebo na 20. No a ještě víc, když je tam microstuttering (ten engine má k tomu celkem sklony). Na ULV notesu mám framerate lock na 15fps, aby se to celé nesmažilo permanentně na 90°C. Jenže jak říkám, na těch 12" mi to nevadí, na 24" je to daleko horší.
PS: přirovnal bych to k blikající LEDce vs blikající "obraz". Takhle je to nepříjemný pro můj mozek a oči
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Já si třeba rychle všimnu,
Artael https://diit.cz/profil/artael
14. 8. 2020 - 19:29https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuseJá si třeba rychle všimnu, jestli jede wowko na 60 nebo na 20. No a ještě víc, když je tam microstuttering (ten engine má k tomu celkem sklony). Na ULV notesu mám framerate lock na 15fps, aby se to celé nesmažilo permanentně na 90°C. Jenže jak říkám, na těch 12" mi to nevadí, na 24" je to daleko horší.
PS: přirovnal bych to k blikající LEDce vs blikající "obraz". Takhle je to nepříjemný pro můj mozek a očihttps://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse#comment-1305527
+
20 a 60 je poměrně velký rozdíl 1:3. Lidské oko celkem běžně zaznamená (např. v periferním vidění) i rozdíl mezi 75Hz a 85Hz. U 85Hz a více už nebývá postřehnutelné poblikávání CRT obrazovek a obraz se jeví jako stabilní. Dnes se sice obnovovací frekvence LCD možná až tak neřeší, ale cokoliv s 120Hz+ určitě bude bez problémů dostačovat na hraní aktuálních akčních her bez významného hendikepu. Asi tedy ještě záleží input lagu monitoru.
Profi hráči poznají rozdíl mezi 60Hz a 120Hz. 144Hz už bývá luxus a nad 144Hz už bývají benefity obtížně prokazatelné.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
20 a 60 je poměrně velký
giff https://diit.cz/profil/giff
15. 8. 2020 - 00:14https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse20 a 60 je poměrně velký rozdíl 1:3. Lidské oko celkem běžně zaznamená (např. v periferním vidění) i rozdíl mezi 75Hz a 85Hz. U 85Hz a více už nebývá postřehnutelné poblikávání CRT obrazovek a obraz se jeví jako stabilní. Dnes se sice obnovovací frekvence LCD možná až tak neřeší, ale cokoliv s 120Hz+ určitě bude bez problémů dostačovat na hraní aktuálních akčních her bez významného hendikepu. Asi tedy ještě záleží input lagu monitoru.
Profi hráči poznají rozdíl mezi 60Hz a 120Hz. 144Hz už bývá luxus a nad 144Hz už bývají benefity obtížně prokazatelné.https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse#comment-1305564
+
85Hz monitor jsem taky poznal, 60 a níže muselo být patrné každému a případných 43Hz (kdysi dávno, případně když jsem na mé 21" mitsubishi napálil maximum) bylo už dost nesnesitelné (obraz byl i takovej nestabilní). U těch 85Hz byl hlavně jeden velmi nepříjemný efekt, když člověk vstal od počítače a šel třeba na záchod, v létě, takže nemusel rozsvěcet. Pak mu "blikalo" úplně všechno, jak byl mozek/oko navyklé.
Jinak samozřejmě musím souhlasit, že horší než padající framerate je microstuttering, který pak z 60Hz/frameratu udělá něco, co se může podobat i těch 10Hz.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
85Hz monitor jsem taky poznal
Artael https://diit.cz/profil/artael
15. 8. 2020 - 09:27https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse85Hz monitor jsem taky poznal, 60 a níže muselo být patrné každému a případných 43Hz (kdysi dávno, případně když jsem na mé 21" mitsubishi napálil maximum) bylo už dost nesnesitelné (obraz byl i takovej nestabilní). U těch 85Hz byl hlavně jeden velmi nepříjemný efekt, když člověk vstal od počítače a šel třeba na záchod, v létě, takže nemusel rozsvěcet. Pak mu "blikalo" úplně všechno, jak byl mozek/oko navyklé.
Jinak samozřejmě musím souhlasit, že horší než padající framerate je microstuttering, který pak z 60Hz/frameratu udělá něco, co se může podobat i těch 10Hz.https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse#comment-1305575
+
U CRT hodne zalezelo na setrvacnosti luminoforu. Monitory co podporovaly vyssi frekvenci museli mit logicky "kratsi" luminofor, aby se eliminoval motion blur. U TV ktery jely na 50Hz (a ve skutecnosti zobrazovali jen 25 snimku za sekundu) byl luminofor "delsi", takze blikani nebylo skoro znatelny ani na ty nizsi frekvenci.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
U CRT hodne zalezelo na
BlackRider https://diit.cz/profil/blackrider
19. 8. 2020 - 12:04https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuseU CRT hodne zalezelo na setrvacnosti luminoforu. Monitory co podporovaly vyssi frekvenci museli mit logicky "kratsi" luminofor, aby se eliminoval motion blur. U TV ktery jely na 50Hz (a ve skutecnosti zobrazovali jen 25 snimku za sekundu) byl luminofor "delsi", takze blikani nebylo skoro znatelny ani na ty nizsi frekvenci.https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse#comment-1305969
+
U TV to bylo jasné, ale tenhle monitor, ačkoli to byla 21" od mitsubishi, neuměl velké refreshe. 1280×1024 bylo při "nízkých" 85Hz a cokoli vyššího pak logicky padalo ještě níž. Já ho provozoval při tom výše uvedeném a efekt blikání při posedu před ním tak citelný nebyl. Tohle je patrné jen když člověk "zabručí" na nějaké nízké frekvenci, pak je často vidět jakejkoliv pomalej multiplex a podobně.
Jen pak člověk nesměl jít do temného panelákového záchoda, protože mu pak "blikala tma". Ten efekt samozřejmě po chvilce odezněl, ale tělo na to zkrátka taktéž reaguje.
Jinak samozřejmě nejsem slepej, vidím dobře a doufám že mi to tak ještě zůstane, ačkoli jsme do CRT monitoru koukal ještě v roce 2012 (byl fakt špičkovej, furt ho doma mám).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
U TV to bylo jasné, ale
Artael https://diit.cz/profil/artael
19. 8. 2020 - 12:59https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuseU TV to bylo jasné, ale tenhle monitor, ačkoli to byla 21" od mitsubishi, neuměl velké refreshe. 1280×1024 bylo při "nízkých" 85Hz a cokoli vyššího pak logicky padalo ještě níž. Já ho provozoval při tom výše uvedeném a efekt blikání při posedu před ním tak citelný nebyl. Tohle je patrné jen když člověk "zabručí" na nějaké nízké frekvenci, pak je často vidět jakejkoliv pomalej multiplex a podobně.
Jen pak člověk nesměl jít do temného panelákového záchoda, protože mu pak "blikala tma". Ten efekt samozřejmě po chvilce odezněl, ale tělo na to zkrátka taktéž reaguje.
Jinak samozřejmě nejsem slepej, vidím dobře a doufám že mi to tak ještě zůstane, ačkoli jsme do CRT monitoru koukal ještě v roce 2012 (byl fakt špičkovej, furt ho doma mám).https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse#comment-1305987
+
Me pomalu tahne na 50, nikdy jsem nic "profi" nehral a rozdil mezi 60/120 FPS poznam hned. Dokonce prekvapive snadno poznam rozdil i mezi 60 a 90, takze jsem superman? Ne, jenom jsem si poridil decentni 144Hz VRR monitor a GPU, ktere ho zvladne nakrmit. Z cele tehle mistni diskuze mam dojem, ze naprosta vetsina prispivajicich vubec 120+Hz monitor nezkusila a jenom papouskuji neco, co si nekde precetli. A s 20 FPS se lidi fakt bezte vycpat, to je navrat do drevnich devadesatek, kdy jsme jako chudi studenti hrali Doom 1/Duke3D/Descent a lepsi PC nebyly nebo jenom za astronomicke ceny. Za sebe jsem rad, ze ta doba je pryc. Proc by se dnes, kdy i levne PC sestavy snadno vytlaci 60+ FPS, nekdo tyral takovou cukaturou?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Me pomalu tahne na 50, nikdy
dezo https://diit.cz/profil/6hwcriqnap
15. 8. 2020 - 09:47https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuseMe pomalu tahne na 50, nikdy jsem nic "profi" nehral a rozdil mezi 60/120 FPS poznam hned. Dokonce prekvapive snadno poznam rozdil i mezi 60 a 90, takze jsem superman? Ne, jenom jsem si poridil decentni 144Hz VRR monitor a GPU, ktere ho zvladne nakrmit. Z cele tehle mistni diskuze mam dojem, ze naprosta vetsina prispivajicich vubec 120+Hz monitor nezkusila a jenom papouskuji neco, co si nekde precetli. A s 20 FPS se lidi fakt bezte vycpat, to je navrat do drevnich devadesatek, kdy jsme jako chudi studenti hrali Doom 1/Duke3D/Descent a lepsi PC nebyly nebo jenom za astronomicke ceny. Za sebe jsem rad, ze ta doba je pryc. Proc by se dnes, kdy i levne PC sestavy snadno vytlaci 60+ FPS, nekdo tyral takovou cukaturou?https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse#comment-1305576
+
Tak mě to padá pod 60 jen díky mizernýmu enginu, GK se fláká, CPU taky. Pak tu mám postelové stroje, kde si tu a tam taky něco zahraju, ale co člověk může chtít od iGPU v SoC intelu, že. Takže i když je doba masturbace nad 20fps ta tam, tak se tomu stejně neunikne. Stačí hrát nějakou onlinovku a dřív či později se zjeví nějakej patch, co to dokonale roz...bije.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak mě to padá pod 60 jen
Artael https://diit.cz/profil/artael
15. 8. 2020 - 10:08https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuseTak mě to padá pod 60 jen díky mizernýmu enginu, GK se fláká, CPU taky. Pak tu mám postelové stroje, kde si tu a tam taky něco zahraju, ale co člověk může chtít od iGPU v SoC intelu, že. Takže i když je doba masturbace nad 20fps ta tam, tak se tomu stejně neunikne. Stačí hrát nějakou onlinovku a dřív či později se zjeví nějakej patch, co to dokonale roz...bije.https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse#comment-1305578
+
Ono to nejde říct tak kategoricky, je v tom genetika - 50% populace nepozná rozdíl nad 60Hz, dalších 25% nad 80Hz a jenom ten zbytek rozliší frekvence kolem 100Hz.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Ono to nejde říct tak
TOW https://diit.cz/profil/tow
15. 8. 2020 - 12:11https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuseOno to nejde říct tak kategoricky, je v tom genetika - 50% populace nepozná rozdíl nad 60Hz, dalších 25% nad 80Hz a jenom ten zbytek rozliší frekvence kolem 100Hz.https://diit.cz/clanek/variabilni-snimkova-synchronizace-samsungu-snizi-spotrebu-mobilu/diskuse#comment-1305582
+
"Můžeme však předpokládat, že až Samsung získá určité zkušenosti, posune technologii v budoucnu o další krok dál a nabídne plynule regulova(tel)nou variabilní obnovovací frekvenci ve stylu FreeSync a G-Sync."
Zvlášť když bude do svých SoC dávat grafické čipy od AMD...
Presne tak
První mobily s integrovanými Radeony vydá Samsung v roce 2021
8. 8. 2019
https://diit.cz/clanek/mobily-s-radeony-vyda-samsung-v-roce-2021
Toto je predvoj alebo beta verzia
Dobrý směr, jen tomu „120 Hz - pro hry" se v mobilu musím smát. Lidi jsou neuvěřitelně rozežraní. Celého HL2 jsem prošel na téměř konstantních 60fps a to jsem si říkal, jaký to je luxus. A to se bavíme o střílečce na PC vs něco na pitomém mobilu. Připomíná mi to moji osobní definici kapitalismu - na jedné straně úchylně šetřit, aby se na druhé mohlo úchylně plýtvat.
Přesně, pokud není člověk e-sportovec, tak u stabilních 30 je na "normální domácí paření" až až. A ještě si užívám, že díky tomu tolik neřve větrák.
30 fps je maaaaaaalo. Zapni si 30 fps treba na mobilu. Ty hry se pak sekaji jako prase. Mobily jedou minimalne na 60 fps, protoze pak se na to neda koukat. 30 fps prekousnu maximalne u konzole ale i tam me to sere. To je jak kdyz mi nekdo tvrdil kdysi, ze 50hz na crt obrazovku staci. Nebo ze sluchatka za 50 jsou jeste tak moc drahy. Hluchy, slepy, blby, nebo kombinace vsech variant lidi se proste maji uplne skvele.
30 FPS může být v pohodě, ale ne když to skáče mezi 15 - 30 jako u konzolí :)
Tak ono stačí i 20, pokud to je 20 furt a neskáče to jak kobyla sem a tam :) Ale tak nízko už se to nastavit nedá. A na "normálním" mobilu se to nedá nastavit vůbec. 50 Hz na CRT bylo málo, protože to blikalo (obrazovka neudržela náboj dost dlouho, čili to byl vždycky blesk a stmívání, což docela vadilo na oči). Ale LCD z podstaty věci blikat nemůže, proto je v podstatě úplně jedno, jaký herce na to jsou, spíš bejval problém s ghostingem (pixel se nepřehodil dostatečně rychle).
Taky zalezi na hre, ze jo. 20 hz stabilnich by stacilo treba na tahove strategie.
Jinak naprostej souhlas - ja jsem dohral Witchera 3 na 35-40fps na podtaktovane GPU a plynulost mi nijak nechybela, pricemz jsem si uzival tichou grafiku i CPU.
LCD ne ale podsvícení ano (je dobré, že v soušasnosti už je snad skoro vše bez PWM regulace jasu)
Blikani meri notebookcheck porad a casto tam naky je. Ovsem pokud je vyrobce co k cemu, tak je to blikani aspon v radu kHz, takze to clovek uz nepostrehne.
Právě že na malé úhlopříčce to tolik nevadí, ten malej framerate. Ale když se ti trvá pohyb na velké ploše, z toho mě dokáže rozbolet během chvilky hlava. Viz. 24Hz 3D Hobbit a podobné úchylárny, byl jsem přímo u toho. Stejně jako jsem jednou nouzově musel frčet na notesu, který jsem si připojil ke své FHD 24" a když ten framerate padl pod 20, tak to bylo utrpení jak pro oči, tak pro hlavu.
Jo, mám podobné zkušenosti - jakmile to padne pod 20, je to hodně znát a dost to vadí. Spíš ale vadí microstuttering - když se to na chvilku zasekne celý. Ale 20Hz jako minimum (ne průměr) je naprosto v pohodě i pro action mmo. Osobně jsem neviděl žádnej rozdíl v plynulosti když jsem změnil nastavení z 30 na 60 a zpět. Jen číslíčko u FPS se změnilo.
Dneska jsou hry dělaný tak, že update (simulace, fyzika) běží fixně na nějakých 10, 20.. updatů za sekundu a grafika (interpolace) se vykresluje na 30/60 FPS v případě mobilů, 60/120 FPS v případě vsync na PC atd. Mezi tím žádný valný postřehnutelný rozdíl není.
Já si třeba rychle všimnu, jestli jede wowko na 60 nebo na 20. No a ještě víc, když je tam microstuttering (ten engine má k tomu celkem sklony). Na ULV notesu mám framerate lock na 15fps, aby se to celé nesmažilo permanentně na 90°C. Jenže jak říkám, na těch 12" mi to nevadí, na 24" je to daleko horší.
PS: přirovnal bych to k blikající LEDce vs blikající "obraz". Takhle je to nepříjemný pro můj mozek a oči
20 a 60 je poměrně velký rozdíl 1:3. Lidské oko celkem běžně zaznamená (např. v periferním vidění) i rozdíl mezi 75Hz a 85Hz. U 85Hz a více už nebývá postřehnutelné poblikávání CRT obrazovek a obraz se jeví jako stabilní. Dnes se sice obnovovací frekvence LCD možná až tak neřeší, ale cokoliv s 120Hz+ určitě bude bez problémů dostačovat na hraní aktuálních akčních her bez významného hendikepu. Asi tedy ještě záleží input lagu monitoru.
Profi hráči poznají rozdíl mezi 60Hz a 120Hz. 144Hz už bývá luxus a nad 144Hz už bývají benefity obtížně prokazatelné.
85Hz monitor jsem taky poznal, 60 a níže muselo být patrné každému a případných 43Hz (kdysi dávno, případně když jsem na mé 21" mitsubishi napálil maximum) bylo už dost nesnesitelné (obraz byl i takovej nestabilní). U těch 85Hz byl hlavně jeden velmi nepříjemný efekt, když člověk vstal od počítače a šel třeba na záchod, v létě, takže nemusel rozsvěcet. Pak mu "blikalo" úplně všechno, jak byl mozek/oko navyklé.
Jinak samozřejmě musím souhlasit, že horší než padající framerate je microstuttering, který pak z 60Hz/frameratu udělá něco, co se může podobat i těch 10Hz.
U CRT hodne zalezelo na setrvacnosti luminoforu. Monitory co podporovaly vyssi frekvenci museli mit logicky "kratsi" luminofor, aby se eliminoval motion blur. U TV ktery jely na 50Hz (a ve skutecnosti zobrazovali jen 25 snimku za sekundu) byl luminofor "delsi", takze blikani nebylo skoro znatelny ani na ty nizsi frekvenci.
U TV to bylo jasné, ale tenhle monitor, ačkoli to byla 21" od mitsubishi, neuměl velké refreshe. 1280×1024 bylo při "nízkých" 85Hz a cokoli vyššího pak logicky padalo ještě níž. Já ho provozoval při tom výše uvedeném a efekt blikání při posedu před ním tak citelný nebyl. Tohle je patrné jen když člověk "zabručí" na nějaké nízké frekvenci, pak je často vidět jakejkoliv pomalej multiplex a podobně.
Jen pak člověk nesměl jít do temného panelákového záchoda, protože mu pak "blikala tma". Ten efekt samozřejmě po chvilce odezněl, ale tělo na to zkrátka taktéž reaguje.
Jinak samozřejmě nejsem slepej, vidím dobře a doufám že mi to tak ještě zůstane, ačkoli jsme do CRT monitoru koukal ještě v roce 2012 (byl fakt špičkovej, furt ho doma mám).
Me pomalu tahne na 50, nikdy jsem nic "profi" nehral a rozdil mezi 60/120 FPS poznam hned. Dokonce prekvapive snadno poznam rozdil i mezi 60 a 90, takze jsem superman? Ne, jenom jsem si poridil decentni 144Hz VRR monitor a GPU, ktere ho zvladne nakrmit. Z cele tehle mistni diskuze mam dojem, ze naprosta vetsina prispivajicich vubec 120+Hz monitor nezkusila a jenom papouskuji neco, co si nekde precetli. A s 20 FPS se lidi fakt bezte vycpat, to je navrat do drevnich devadesatek, kdy jsme jako chudi studenti hrali Doom 1/Duke3D/Descent a lepsi PC nebyly nebo jenom za astronomicke ceny. Za sebe jsem rad, ze ta doba je pryc. Proc by se dnes, kdy i levne PC sestavy snadno vytlaci 60+ FPS, nekdo tyral takovou cukaturou?
Tak mě to padá pod 60 jen díky mizernýmu enginu, GK se fláká, CPU taky. Pak tu mám postelové stroje, kde si tu a tam taky něco zahraju, ale co člověk může chtít od iGPU v SoC intelu, že. Takže i když je doba masturbace nad 20fps ta tam, tak se tomu stejně neunikne. Stačí hrát nějakou onlinovku a dřív či později se zjeví nějakej patch, co to dokonale roz...bije.
Ono to nejde říct tak kategoricky, je v tom genetika - 50% populace nepozná rozdíl nad 60Hz, dalších 25% nad 80Hz a jenom ten zbytek rozliší frekvence kolem 100Hz.
Mozes podlozit linkom, odkial cerpas data?
ok ty boomer
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.