Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Virtuální realita jako budoucnost online hazardu

PR článek
Hazardní průmysl si vždy jako jeden z prvních s oblibou osvojoval nejmodernější technologie. Každoročně například přibývá her i hráčů, kteří si rádi zahrají na chytrých telefonech. Roste také počet kasinových aplikací a mobilních kasin. Podle všech předpokladů se v budoucnu můžeme těšit i na kasina virtuální.

Běžně se předpokládá, že virtuální realita najde největší uplatnění v herním a porno průmyslu. Na boom upravené reality se nicméně připravují také vývojáři online casino her jako například Microgaming nebo NetEnt, kteří oznámili první virtuální hry už před třemi lety. Co se týče samotné technologie, nejedná se tak o absolutní novinku.

Stručná historie vývoje virtuální reality

  • Začátek 60. let – Vznik Sensorama - obrovský stroj, na kterém jste seděli a sledovali krátké filmy, které zapojovali i další smysly mimo zraku.
  • Konec 60. let - Ivan Sutherland a Bob Sproull vytvořili přístroj, který by mohl být považován za první displej namontovaný na hlavě (HMD). Říkali tomu Sword of Damocles. Přístroj příliš těžký na nošení, takže byl zavěšen ze stropu. Byl také velmi jednoduchý, pokud jde o rozhraní a realismus.
  • 80. léta - Atari vytvořil Battlezone, first-person tankovou hru s 3D grafikou a zobrazovacími brýlemi, do kterých se vložit obličej.
  • 90. léta - Sega představila Sega VR pro své arkádové hry a konzoli Mega Drive. Toto zařízení používalo LCD obrazovku se zorníkem, stereofonními sluchátky a inerciálními senzory, které umožňovaly systému sledovat a reagovat na pohyby hlavy uživatele.
  • 1995 - Nintendo vyzkoušel ruku ve VR s Virtual Boy. Jednalo se o 32bitovou stolní herní konzoli. Ta však ve výsledku selhala kvůli ceně, nedostatku kvalitních her a nevýrazné grafice.
  • 2010 - Palmer Luckey navrhl první prototyp Oculus Rift.
  • 2013 - Oculus přijal volně sdílený objev (z Valve), který jim umožnil vytvořit zobrazení obsahu VR bez zpoždění a rozmazání. Ve Valve také přišli s dalšími funkcemi jako zobrazení 1K per eye nebo sledování polohy na velkých plochách. Oculus to využil ve všech budoucích náhlavních soupravách.
  • 2014 - Facebook koupil Oculus VR za 2 miliardy dolarů.
  • 2016 - Existuje více než 230 společností vyvíjejících produkty VR. Facebook má více než 400 zaměstnanců zaměřených na VR. Podobně jsou na tom všechny hlavní technologické společnosti, jako jsou Microsoft, Sony a Samsung.

Právě zmiňovaný Microgaming představil v roce 2016 na ICE TotallyGaming vůbec první virtuální ruletu, za což později dostal cenu za nejlepší inovaci roku.

Současná online a mobilní casina jsou sice velmi populární, ale ještě zdaleka nemohou soupeřit s atmosférou návštěvy skutečného kamenného kasina. Právě to by mohly technologie virtuálních brýlí změnit. Hráči už nebudou muset sedět sami u počítače, ale budou se moci posadit k ruletě, blackjacku či jiné hazardní hře s dalšími hráči, a především se s nimi bavit. Samotné virtuální prostředí pak dovoluje vývojářům povolit uzdu fantasie. V budoucnu by tak nemusel být například problém zahrát si v Las Vegas padesátých let, kdy ještě město bylo ovládáno hlavně mafií.

Customizace herního prostředí a real-time komunikace mezi hráči jsou nejsilnějšími kartami v balíčku virtuální reality. Vzhledem k současným trendům vývoje se dá očekávat, že návštěva takového kasina už nebude pouze o hazardu. Hráči budou moci například plnit úkoly, které jim odblokují stoly s vyššími sázkami apod.

Proces gamefikace hazardu je také jedním hlavních cílů všech velkých sázkařských a vývojářských společností. Ti doufají, že se jim tímto způsobem podaří přilákat i takové hráče, kteří obecně k sázení neinklinují a hráči se teprve stanou.

Nevýhody virtuálních brýlí

Prozatím virtuální kasina nicméně do světa výrazně neprorazila, navíc lze očekávat, že česká online kasina budou VR nabízet ještě o nějakou dobu později. Nejčastěji tomu bývá připisovaná vysoká cena brýlí a příslušenství, které se pohybují kolem 400 nebo 500 dolarů. A to se jedná pouze o samotný headset. Hry v online kasinu dnes přitom rozchodíte i na zařízeních poloviční ceny.

Pro autonomní virtuální brýle Oculus potřebujete mobilní telefon s minimálními požadavky na operační systém:

  • Apple iOS 10+
  • Android 6.0+

Kromě těchto autonomních přístrojů, lze také zakoupit virtuální brýle s nutným připojením k počítači nebo notebooku.

Minimální specifikace momentálně splňují grafické karty:

  • NVIDIA GTX 960 (4 GB)
  • NVIDIA GeForce GTX 1050 (4 GB)
  • NVIDIA GTX 1050 Ti
  • NVIDIA GTX 1050 Ti (notebook)
  • NVIDIA GeForce GTX 980M
  • AMD Radeon RX 470

Určité procento lidí navíc trpí při použití virtuálních brýlí závratěmi a jejich používání se tak vyhýbají. Proč lidé trpí těmito závratěmi, zatím nebylo plně vysvětleno.