Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

API Vulkan ukazuje až 90% výkonnostní posun oproti OpenGL

Intel Slawomir Grajewski
Intel, který se velmi pozitivně stavěl k DirectX 12, se možná ještě pozitivněji staví k API Vulkan, jehož výhodou je navíc podpora napříč operačními systémy. Výhody Vulkanu předvedl na testu Stardust.

Demo Stardust 1.1 prezentuje scénu náročnou na počet vykreslovaných objektů (2 miliony bodů) a vysoký počet draw-calls (200 tisíc). Rozhraní umožňuje nejen monitoring výkonu (FPS), ale také energetické zátěže CPU i vytížení jednotlivých jader.

Intel Stardust Opengl

Softwarový inženýr Intelu Slawomir Grajewski, nejdříve ukázal, jak demo běží pod OpenGL. FPS se držely těsně pod 27, energetické nároky procesoru vysoké a z jader prakticky plně vytíženo primární - ostatní neměla co dělat.

Intel Stardust Vulkan 01

Demo umožňuje přepínání API za běhu. Po použití Vulkanu vzrostly FPS téměř na dvojnásobek (50), energetické nároky procesoru klesly na méně než polovinu a zátěž se rovnoměrně rozdělila mezi všechna čtyři jádra.

Intel Stardust Vulkan 02

Demo umožňuje také přechod z OpenGL do Vulkanu s prioritou zachování FPS. Pak spotřeba procesoru klesla ještě výrazněji - zhruba na třetinu - a vytížení všech čtyř jader zůstalo zcela minimální. Cílem Intelu bylo ilustrovat, jak může nové API nejen nabídnout zvýšení výkonu, ale také zachovat výkon a až několikanásobně snížit energetické požadavky - což je velkou výhodou pro mobilní zařízení.

Grajewski závěrem prozradil, že specifikace první verze API Vulkan by měla být uzavřena ještě koncem letošního roku.

Tagy: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku API Vulkan ukazuje až 90% výkonnostní posun oproti OpenGL

Úterý, 8 Září 2015 - 17:48 | satik | Nejak mi nesedi nadpis s obsahem clanku, v...
Čtvrtek, 3 Září 2015 - 21:10 | Petr Kraus | No mě to nedělá. udělám: for( int i = sqiter; i...
Čtvrtek, 3 Září 2015 - 13:31 | Zenith | Hele, teoreticky by jít mohlo. OGL jakožto render...
Čtvrtek, 3 Září 2015 - 12:24 | Zenith | Vzorek SW? Hmm skoro všechno? Jakákoliv hra třeba...
Čtvrtek, 3 Září 2015 - 10:41 | Anonym | Kdyz nekdo nechape psany text, pak je vse marne...
Čtvrtek, 3 Září 2015 - 02:27 | BTJ | Me vyslovene fascinuje jista velmi zanedbatelna (...
Čtvrtek, 3 Září 2015 - 02:07 | JVc | Presne. Pokud by ta grafika mela polovicni vykon...
Čtvrtek, 3 Září 2015 - 01:36 | JVc | Presne tak. Popis novych windows na prvni pohled...
Čtvrtek, 3 Září 2015 - 00:45 | Gath G | "Pokud jsem si přečetl článek, zjistil jsem...
Čtvrtek, 3 Září 2015 - 00:37 | Gath G | A proč by nemohli třeba naportovat OpenGL nad...

Zobrazit diskusi