Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

API

Apple se rozhodl nastoupit do vlaku s logem „VR“, což znamená změny v grafické infrastruktuře. Jednou z hlavních je druhá generace nízkoúrovňového API Metal, která navíc podporuje samostatné grafiky.
Dlouho očekávaná podpora API Vulkan pro Doom je konečně na světě. Delší čekání se vyplatilo, výsledek stojí za to. Přepnutí na nové API přináší posun výkonu srovnatelný s upgradem grafické karty…
Jednou z prvních aplikací podporujících Vulkan - ale zároveň i další API, aby bylo s čím srovnávat - je The Talos Principle. Právě na ten se zaměřily první testy, jejichž výsledky jsou překvapivé…
Zpoždění API Vulkan nakonec nebylo nijak dramatické a finální verze 1.0 dorazila jen s šestitýdenním skluzem, který z uživatelského hlediska nic neznamená…
Intel Slawomir Grajewski
Intel, který se velmi pozitivně stavěl k DirectX 12, se možná ještě pozitivněji staví k API Vulkan, jehož výhodou je navíc podpora napříč operačními systémy. Výhody Vulkanu předvedl na testu Stardust.
Powervr Vulkan Prototype Demo
API Vulkan získalo velmi silnou oporu: Google, který se jej rozhodl využít v OS Android. Grafická společnost PowerVR to bere jako hotovou věc a předvádí, co přechod OpenGL ES -> Vulkan v přináší…
Vulkan Logo 800 Px
Khronos Group potvrdila, že jí AMD nabídla Mantle jakožto podklad k vývoji API OpenGL-next, které ponese oficiální název Vulkan. Khronos Group této nabídky využila…
 
Prapodivnou zprávu o budoucnosti Mantle zveřejnila AMD. Její bližší vysvětlení slibuje na čtvrtek-GDC. Z indicií, které dosud prozradila, ale vychází jediná možnost: z Mantle se stane OpenGL-next.
Před rokem začali autoři webových prohlížečů odstřihávat pluginy vycházející z NPAPI, nyní dochází i k ukončení podpory Google Earth API, které jej rovněž využívá…
Nová generace 3D Marku se nezaměří toliko na specifické 3D efekty jako obvykle, ale proklepne podporu nových API a s nimi optimalizace pro efektivnější využití systémových prostředků.
Dokončení API Mantle obnáší uzavření fáze beta a formální uvedení finální verze. Obojí se stane ještě v letošním roce, přičemž výsledné API bude k dispozici Nvidii i Intelu, projeví-li zájem.
Mantle AFR-free CrossFire 00
Když jsme si před třemi měsíci rekapitulovali seznam her, u který je potvrzena nebo zvažována podpora API Mantle, dopracovali jsme se k číslu 13. Aktuálně už jich je je zhruba dvojnásobek…
Zen Garden Na Tabletu
Před uvedením 3D API Metal požádal Apple společnost Epic o přípravu dema, které by předvedlo možnosti nového rozhraní určeného především pro mobilní zařízení. Takhle vypadá výsledek…
Apple Metal 04
K vytvoření Metalu vedly Apple stejné důvody jako AMD ke tvorbě Mantle: Příliš vysoký overhead průmyslových API DirectX a OpenGL (v tomto případě)…
Mantle logo Earth
Situace, kdy vývojář zvažuje, zda krom DirectX 11 vybaví svoji hru podporou Mantle, nebo počká na DirectX 12, podle AMD nemusí nastat. Pokud totiž zvolí Mantle, má být portace pro DX12 velmi snadná.