Vydání Intel Comet Lake zvýšilo prodej Ryzenů v Japonsku
Japonský trh patří ke konzervativnějším. Uživatelé zvyklí na určitou značku neradi mění a když už, rádi se k ní vracejí. Do jisté míry to platí pro východní asijské trhy obecně, byť v Japonsku je tento trend prominentní. Zatímco západní svět reagoval již na první dvě generace Ryzenů, v Japonsku se situace hýbala pomalu. Po vydání první generace nepřekročil podíl AMD cca čtvrtinu, po vydání druhé generace se blížil cca třetině a nad polovinu (velmi krátce na dvě třetiny) se vyšvihl až vydáním třetí generace, Ryzen 3000. Poté (z těchto dvou třetin) klesal až na zhruba polovinu a kolem Vánoc se Intelu na krátký čas podařilo ukořistit nadpoloviční většinu. Po Vánocích ji opět získala AMD, která dále zvolna rostla až do vydání procesorů Intel Comet Lake.
Pak ovšem - k částečnému překvapení - opět podíl AMD prudce vyletěl a stoupl opět na dvě třetiny, kde se objevil před rokem při vydání Zen 2 / Ryzen 3000. Vydání Comet Lake tedy Intelu - ani na konzervativním japonském trhu - nepomohlo zastavit růst AMD, kupodivu ho ani nezpomalilo, ale naopak posloužilo jako reklama na konkurenční produkt. Možná šlo o poslední kapku pro uživatele, kteří s upgradem sestavy čekali na Comet Lake, aby se rozhodli. Comet Lake byl vydán a oni se rozhodli.
Statistiky BCN (byť trochu nevhodně prezentované malými grafy komprimovanými do WEBP/JPEG - přes snahu o zvětšení jsou drobné texty dost poškozené kompresí a tudíž těžko čitelné) mají poměrně vysokou váhu, neboť nevycházejí z odhadů nebo výsledků jednoho prodejce. Jsou souhrnem dat od většiny významných prodejců, kteří v Japonsku působí.
Intel podle vlastní roadmapy v letošním roce neplánuje pro desktop vydat žádnou další generaci produktů. Od AMD se očekávají (přesně za týden) XT modely Ryzen 3000, které přidají 100-200MHz boost stávajícím top modelů řad Ryzen 5 / 7 / 9. Na přelomu roku 2020 / 2021 pak bude následovat Ryzen 4000 / Zen 3.