Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Vyhodnocení ankety: Který snímek byl bez ray-tracingu?

V pátek jste měli možnost hlasovat v anketě, který ze šesti vyobrazených snímků ze hry Dying Light 2 vznikl bez použití technologie ray-tracing…

V první řadě je potřeba uvést na pravou míru autorství screenshotů. Aby výsledek ankety nemohl být zpochybněn argumentem, že jsem ve hře účelově hledal a vybíral scénu, která je nějakým způsobem atypická a zrovna na ní nemá použití ray-tracingu efekt, použil jsem zcela alibisticky první sadu srovnávacích screenshotů, které ve své recenzi zveřejnila redakce webu ComputerBase.

Jenže v takovém případě by stačilo obrázky z naší ankety vyhledat Googlem, ten by čtenáře rovnou odkázal na recenzi ComputerBase, kde by mohl zjistit správnou odpověď. Tomu lze částečně zabránit dvěma způsoby: Na dočasné zmatení některých vyhledávačů obrázků stačí obrázek shora trochu oříznout (obrázky v našem článku mají proto oproti původním odstraněných 64 pixelů shora - kde nedošlo k odstranění žádného podstatného grafického prvku). Přesto nelze vyloučit, že recenzi na ComputerBase někdo dohledal nebo četl. K omezení tohoto efektu bylo upraveno pořadí snímků. V originální recenzi byl ten bez ray-tracingu první, u nás nikoli. Vzhledem k tomu, že krátce po zveřejnění ankety měl první snímek nadprůměrné množství hlasů, je možné, že takto hlasoval právě část čtenářů se znalostí této recenze a s vědomím, že první obrázek v ní byl bez ray-tracingu a další „s“ (nikoli však u nás).

Jak to tedy dopadlo:

  • 27 % čtenářů přiznalo, že podle snímku nedovede určit, který vznikl bez ray-tracingu
  • 17 % nevidělo ray-tracing ve snímku 6 (ten ve skutečnosti sdružuje všechny ray-tracing efekty, které hra nabízí a jde tak o nejnáročnější nastavení vůbec)
  • 16 % nevidělo ray-tracing ve snímku 3 (ve skutečnosti ray-tracing / Global Illumination)
  • 11 % hlasovalo pro snímek 1 (ve skutečnosti ray-tracing / Sun Shadows)
  • 9 % hlasovalo pro snímek 4 (správná odpověď!)
  • 8 % hlasovalo pro snímek 5 (ve skutečnosti ray-tracing / Reflections)
  • 5 % hlasovala pro snímek 2 (ve skutečnosti ray-tracing / Ambient Occlusion)
  • 5 % považovala všechny snímky prosté ray-tracingu
  • 2 % považovalo všechny snímky za využívající ray-tracingu

Za pozornost stojí, že zpočátku čtenáři hlasovali ve vyšší míře pro možnost „Nedokážu rozlišit / netroufám si tipovat.“ Poté, co se výrazněji rozjela diskuze, kde se mnozí diskutéři podělili o své názory, klesl podíl nových hlasujících, kteří volili tuto možnost a čím dál tím víc hlasujících si bylo „jistých“. Rozložení mezi šest základních variant se v průběhu hlasování už tak zásadně neměnilo. Jediný výraznější přeskok bylo prohození pozic možnosti „3“ a „1“, kdy jednička zprvu před trojkou lehce vedla, ale později získala náskok několika procentních bodů trojka.

Na závěr nezbývá než poděkovat všem, kteří hlasovali skutečně podle svého názoru.

Diskuse ke článku Vyhodnocení ankety: Který snímek byl bez ray-tracingu?

Úterý, 15 Únor 2022 - 14:34 | krakora | Optimalizace se neřešili nikdy.....lépe řečeno...
Úterý, 15 Únor 2022 - 04:58 | Bobpuls | Tak .... a stale je tam jednotne cislo , co je...
Úterý, 15 Únor 2022 - 04:55 | Bobpuls | Takze zle polozena otazka dospela k zlym...
Úterý, 15 Únor 2022 - 04:12 | VCR33 | Díky,málem jsem si myslel, že jsem tak nepozorný...
Úterý, 15 Únor 2022 - 01:21 | shipo | Nebyla na začátku otázka otázka, který snímek má...
Pondělí, 14 Únor 2022 - 23:48 | Elwen | Nikdy jsem ray-tracing nepoužil a neviděl v akci...
Pondělí, 14 Únor 2022 - 19:23 | JirkaK | Přepálený je kvůli implementaci vyhodnocení...
Pondělí, 14 Únor 2022 - 19:21 | JirkaK | Tak třeba soft shadows na 1 a 6 jsou jasné, není...
Pondělí, 14 Únor 2022 - 18:18 | Zog Zogothowics | Mnohem méně náročné než kdybys to řešil přes RT...
Pondělí, 14 Únor 2022 - 18:15 | Zog Zogothowics | To fakt ne.

Zobrazit diskusi