Wii U je definitivně mrtvé, výroba byla ukončena
Nintendo šlo vždycky vlastní cestou. Byť některé z jeho konzolí patřily k relativně výkonným a technicky pokročilým, zjistila společnost, že co táhne jeho zákazníky, jsou hry. Jednoduché grafikou a často i svým principem, ale vysoce hratelné a zábavné. Pro fungování na principu jednoduchých her ale není třeba složitý hardware, a tak společnost s každou další generací konzolí přinášela méně ambiciózní hardwarové specifikace. Jenže přišla rána. Vrátil se Apple, zpopularizoval dotykové smartphony / tablety a přinesl model na míru připravených aplikací (her) zdarma nebo zapůldarma, který se pak rozšířil do světa mobilních zařízení obecně.
V okamžiku, kdy telefon nebo tablet zvládá nabídnout téměř totéž, co herní konzole a navíc za každou hru není třeba platit, přestala řada uživatelů vidět důvod k vydávání peněz za zařízení, které nabízí plus mínus to, co telefon a ještě navíc si žádá až $60 za každou hru. Že situace pro Nintendo nebude jednoduchá, téměř před pěti lety konstatoval spoluzakladatel Atari, Nolan Bushnell. Poukázal na to, že pokud konzole nenabízí hardware citelně výkonnější než běžná mobilní zařízení a zároveň nepřináší ani velmi propracované hry, které by nabídly výrazně zajímavější herní zážitek než hry pro telefony a tablety, pak nemá šanci obstát.
Retrospektivně můžeme říct, že na Bushnellova slova došlo. Dá se dokonce říct, že neúspěch potvrdilo i samotné Nintendo, které ukončilo výrobu Wii U ještě před vydáním Switch. Ve světě konzolí je přitom zcela běžnou praxí, že se starší konzole ještě nějakou dobu vyrábí a nabízí jako levnější alternativa drahé novinky. Pokud ovšem Nintendo plánuje pouze doprodat sklady, je zřejmé, že poptávka zkrátka není.
S generací Switch se společnost posunula blíže konceptu klasických herních zařízení a to nejen co do pojetí (dokovatelný tablet), ale i do hardwarové výbavy (ARM SoC), takže - vyjdeme-li z Bushnellovy prognózy, která v minulém případě vyšla - bude muset Nintendo nabídnout o tolik kvalitnější, propracovanější a unikátnější než „běžné“ tablety a mobily, aby zákazník viděl v koupi zařízení a her smysl. Právě vztahy s vývojáři jsou v tomto ohledu jedním z klíčových prvků - Nintendo s Nvidií se v posledních měsících snažily dát hlasitě najevo, že se tento aspekt zlepšil. Jestli to ale bude stačit, ukáže až portfolio her a jejich recenze.