Wine 1.8 RC1 ukazuje spoustu novinek
Wine je tak trochu zvláštní projekt. Ze své povahy (implementuje Microsoftí API do Linuxu / *nixu, a to včetně molochu jménem DirectX) jde o jeden z nejnáročnějších softwarových projektů open-source světa. Vrásky na čelech vývojářů dělá hlavně Direct3D, které se vyvíjí velice rychle a tvůrci Wine s ním absolutně nestíhají držet krok.
Nová verze Wine, jíž můžeme testovat v podobě prvního kandidáta na ostré vydání toho slibuje spoustu. Začněme zvoláním „konečně!“, a to v souvislosti s podporou PulseAudio (odpůrci Poetteringových projektů zůstávají chladní). Volitelně lze používat nové Start menu v desktopovém režimu, je zde několik vylepšení týkajících se Direct3D (ještě ale nedošlo na předělání D3D CSMT (Command Stream Multi-Thread), což by mělo jednoho dne navýšit výkon běhu aplikací). Tvůrci se také začali vrtat v implementaci plánovače úloh, ale práce jsou v počátku. Opraveny jsou věci kolem Unicode a podpory fontů, došlo na Unicode 7.0 a 8.0.
Další novinkou je funkční akcelerace videa DXVA, novinky v oblasti implementace podpory Direct2D, DirectSound, počáteční podpora DirectWrite, zlepšení pro OpenGL, některé kernelové objekty, OpenMP, XAudio2 či počáteční podpora pro 64bit buildy na Androidu. Speciální věcí, na které se nějakou dobu již pracuje je Direct3D 11. Toho se ještě ve Wine 1.8 nedočkáme (jak již zaznělo v souvilosti s CSMT), nicméně práce pokračují.
Jako obvykle ale s vydáním 1.8 čekejme, že podpora některých aplikací (zejména her) se zlepší, ale u jiných dojde k určitému zhoršení. To už je daň za složitý projekt vyvíjený v pár lidech, kteří se snaží držet krok s tisíci vývojářů v Microsoftu, herních studiích a jinde. A rejpal by skoro dodal, že při tom současně řeší dnes již nepodstatné zbytečnosti jako opravy bugů týkajících se fosilních aplikací (Leisure Suite Larry 7, MS Word 95 (!)), místo aby věnovali síly na podstatné věci.