Wolfenstein II: The New Colossus podporuje Nvidia Adaptive Shading
Content Adaptive Shading funguje na základě předpokladu, že když dojde k mírnému snížení kvality zpracování jednoduchých plochých povrchů, nebude pokles obrazové kvality příliš výrazný, ale vliv na FPS může být přínosný. Konkrétní implementace této myšlenky, o které je tentokrát řeč, nese označení Content Adaptive Shading (CAS).
CAS funguje na základě rozdělení scény na dlaždice 16×16 pixelů. Dochází jednak k vyhodnocení toho (na základě předchozího snímku), zda je obraz v rámci dlaždice jednoduchý nebo složitý (barevná spojitost v rámci dlaždice) a dále, zda se obraz v rámci dlaždice oproti předchozímu snímku výrazněji změnil nebo ne (barevný rozdíl pro dlaždici mezi jednotlivými snímky).
Podle toho je stanoveno, o kolik a jakým způsobem bude snížena kvalita zpracování pro danou dlaždici a snímek, který bude vykreslován. Možnosti jsou 1×1 (=plná kvalita, pro každý pixel), 2×2 (=snížená, pro čtverec 4 pixelů), 4×4 (=maximálně snížená, pro čtverec 16 pixelů) a dále obdélníkové mezistupně s volitelnou orientací jako 1×2, 2×1, 2×4 a 4×2.
Výhodou je možnost zvýšení výkonu, nevýhodou jednak dopad na kvalitu a dále prostý fakt, že scéna, ve které převládá jednoduchá neměnná plocha, je obvykle sama o sobě nenáročná, takže zvýšení FPS v takovém okamžiku asi nebude mít podstatný přínos pro hratelnost. Zkrátka pokud hráč kouká do zdi, asi nárůst FPS neocení tak, jako by jej ocenil při akční scéně (kde ovšem z důvodu rychlých změn v obraze a komplexní scény nebude nárůst FPS tak výrazný).
První testy, které připravila redakce webu Guru 3D, předkládají nárůsty výkonu, které nepatrně překonávají rozdíl odpovídající chybě měření. O něco přesvědčivější jsou ve 4k rozlišení, kde nárůst výkonu v nastavení „quality“ dosahuje 2,3 %, v nastavení „balanced“ 3,9 % a v nastavení „performance“ dokonce 5,8 %.
Více ukážou až podrobnější testy zaměřené na průběh FPS s / bez v různých typech scén.