Xbox Scorpio nabídne lepší grafiku i na 1080p LCD
Vývojáři připravující hry pro Xbox Scorpio mají možnost připravit aplikaci pro 1080p 60 FPS, 4k HDR (framerate může být 30 FPS), nebo pro obojí a výběr nechat na uživateli. Pokud se ovšem autor hry rozhodne pro 4k, ale uživatel bude mít pouze 1080p televizi, jak bude řešena kompatibilita?
Podle aktuálních informací bude využit supersampling, dalo by se říct oversampling, což je forma anti-aliasingu, kdy je u každé čtveřice pixelů (2×2) zprůměrována jejich barevná hodnota a ta použita pro nový pixel. Z každých čtyř pixelů tedy vznikne jeden, takže ač je obraz renderován v rozlišení 3840×2160, rozlišení výstupu bude 1920×1080.
Výhodou tohoto řešení je, že obraz je kvalitnější než kdyby byl rovnou renderován v rozlišení 1920×1080, úroveň „zubatosti“ hran a projevů aliasingu bude nižší, bližší 4k rozlišení než nativnímu 1080p. Úroveň antialiasingu navíc tedy bude bonusem pro majitele 1080p displejů. Přestože je oversampling jakožto prvek zlepšující vizuální kvalitu pozitivní věc, je třeba neopomenout, že má i svá negativa. Pokud si uvědomíme, že výstupní rozlišení je 1080p, ale k realizaci je nutný stejný výkon jako pro nativní rendering ve 4k, nejde zrovna o efektivní řešení. Existuje řada metod anti-aliasingu, která by při podobných výkonnostních nárocích posunula vizuální stránku výrazněji nebo naopak s podobným vizuálním výsledkem měla nižší hardwarové nároky a mohla tudíž nabídnout vyšší FPS.
Pro jejich zprovoznění by ale byla nutná širší podpora ze strany hry a i když něco takového zatím nelze vyloučit, je třeba mít na paměti, že implementace 1080p výstupu pro hry podporující výhradně 4k rozlišení je spíše okrajová záležitost, a tak bude řešena univerzální a široce využitelnou metodou - přes oversampling.
Od GPU Xbox Scorpio je očekáván výkon kolem 6 TFLOPS při použití architektury Vega, což je zhruba polovina výkonu, který nabídne desktopové jádro Vega 10 / Radeon RX Vega určený pro high-endová herní PC. Jedním z hlavních přínosů této architektury bude nový rasterizér (Draw Stream Binning Rasterizer), který umožňuje efektivnější zpracování malých polygonů, snižuje nároky na paměťové přesuny a redukuje energetickou náročnost. Díky tomu lze očekávat, že reálný grafický výkon grafického jádra Xbox Scorpio se oproti dosavadním konzolím posune výrazněji, než napovídá teoretický údaj v TFLOPS.