Xbox a později snad i Windows 10 zvládnou Dolby Atmos upmix
Slova „Dolby“ a „Xbox“ jsme v posledních letech pospolu mohli slyšet několikrát. V roce 2017 byla kompatibilním modelům Xboxu doplněna podpora pro zvukový formát Dolby Atmos. Pokud ho zdroj (hudba, stream ap.) podporovaly, pak ho Xbox zvládl zpracovat a poslat na příslušné zařízení. V roce 2018 dostal Xbox do výbavy podporu pro obraz Dolby Vision, což se týká HDR a nyní, v roce 2019, se Microsoft opět vrátil ke zvuku a připravuje vydat aktualizaci, která nabídne Dolby Atmos upmix.
V praxi to znamená, že i když hra nebude nativně podporovat formát Dolby Atmos, zvukový procesor stávající formát zvuku přechroustá tak, aby se podobal výstupu, jaký by byl při nativní podpoře. Identický samozřejmě nemůže být, ale jisté zlepšení by mělo nastat. Vnímání rozdílu samozřejmě může být silně subjektivní a co jeden člověk považuje za zlepšení, je pro druhého deformovaný zvuk. Microsoft proto počítá s možností uživatelského vypnutí automatického upmixu na Dolby Atmos.
Steven Wilssens, který má v Microsoftu zvuk na starosti a který byl dotázán, zda se něco podobného chystá i pro Windows 10, odpověděl, že v krátkodobém časovém horizontu ne. Výhledově by se ale klonil ke sjednocení situace, aby na PC pod Windows 10 měl uživatel stejné možnosti jako na Xboxu. Můžeme tedy očekávat, že časem nabídne Microsoft podobný přepínač i pro PC.