VR se zdá být mrtvé, ale jen za třetí kvartál se prodal milion headsetů
I když PC hráči o VR hrách příliš neslyší a mohlo by se zdát, že VR byl krokem vedle, bylo by to hodnocení trhu na základě nereprezentativního vzorku. Jen za třetí kvartál letošního roku (tj. červenec až září 2017) se totiž prodal milion těchto zařízení. Polovina z tohoto milionu pak šla na vrub Sony Playstation VR, tedy řešení určenému pro firemní herní konzole.
Pokud dojde na zbytek, dávají produkty firem HTC a Oculus, které jsou použitelné pro PC hry, dohromady něco přes třetinu trhu. Zbytek tvoří ostatní výrobci a různé speciální produkty, které jsou mnohdy úzce zaměřené. Pokud jde o cílové skupiny celé této poloviny nekonzolových zákazníků, lze říci kulantně, že i produkty značek HTC a Oculus nejsou použitelné výlučně pro PC hry, takže nezanedbatelná část zákazníků mohla tyto sety nakoupit z jiných důvodů.
V aktuálním čtvrtém kvartálu lze předpokládat nárůst prodejů z důvodu (před)vánoční sezóny v kombinaci s cenově zajímavějšími nabídkami. Set od Oculu je možné pořídit za $399 (namísto původních $599), set od HTC za $599 (namísto $799) a v ceně setu od Sony ($399) je nově zahrnuta i kamera.
Pokud jde o příští rok, očekává se výraznější růst, ale z poněkud jiných důvodů. Jedním z klíčových důvodů má být nástup nové generace setů, která odstraní zásadní nedostatky první generace. Tím se na jedné straně zvýší šance oslovit náročnější uživatele a na straně druhé - v důsledku poklesu cen starší generace - se technologie zpřístupní i na cenu citlivějším trhům a zákazníkům. VR sféra se tak počínaje rokem začne segmentovat na tradiční low-end, mainstream a high-end.
Analytická společnost Canalys poukazuje ještě na další důvody šíření VR v roce 2018, především nástup platformy Microsoft Windows Mixed Reality. Další posílení vidí v průniku VR mezi další značky, které mají své vlastní distribuční kanály a marketingové mechanismy, které rozšíření technologie pomohou. Jde například o HP, Lenovo, Acer, Asus a Dell.