Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Zájem o tablety výrazně opadl, prodalo se o 35 % méně

Po loňské stagnaci zájmu o mobily i tablety tu máme docela výrazný propad. Oba typy zařízení se samozřejmě stále prodávají v obrovských kvantech, ale zájem citelně klesá…

V prvním kvartálu letošního roku klesl objem prodaných tabletů o 35,3 % mezikvartálově a o 15,3 % meziročně. Celkově se v prvním kvartálu prodalo „jen“ 49,1 milionu tabletů. Tak nízký zájem byl naposledy zaznamenán před dvěma lety, v prvním a druhém kvartálu 2013. Právě růst, který toho roku následoval, dal vzniknout několika optimistickým prognózám, jež ze současného pohledu působí úsměvně.

DisplaySearch shipment forecast 2013

Prognóza DisplaySearch z poloviny roku 2013: údaje tabletů jsou ve srovnání s realitou o ≥50 % nadhodnocené

Kupříkladu tehdejší prognóza od DisplaySearch předkládala, že v roce 2014 půjde na trh 364 milionů tabletů (realita: 216-244 milionů podle různých zdrojů), v roce 2015 zhruba 430 milionů a v roce 2017 téměř 600 milionů. To ale jen pro zpestření. Už v druhé polovině roku 2013 vznikly realističtější výhledy, např. Forrester na rok 2017 předpověděl prodej 381 milionu, což tehdy působilo velmi konzervativně - z pohledu výsledků za první kvartál letošního roku se ale i toto číslo jeví jako docela vysoké, přesto je mnohem blíž aktuálnímu vývoji než výhled DisplaySearch. Letos publikovaná data od Gartneru už počítají pouze s meziročním růstem trhu s tablety max. o 10 milionů kusů ročně.

Vraťme se ale k výsledkům za první kvartál letošního roku. Z prodaných 49 milionů je 12 milionů iPadů, 19 milionů ne-iPadů (čtěte: jiných značkových tabletů) a 18 milionů noname / white-box tabletů. Z těch všech připadá 27,2 % na 7″ modely, 17,1 % na 7,9″, 10,4 % na 8,x″, 24,1 % na 9,x″ a 15,4 % na 10,x″.

Pokud koláč rozdělíme podle značek, ukousne si největší podíl (24,4 %) Apple, po něm Samsung se 17,9 %, s výraznějším odstupem si Lenovo odnese 4,1 %, podobně dopadne Asus s 3,5 % a zbytek vypaběrkují Microsoft (1,8 %), TCL (1,6 %), Amazon (1,3 %), Huawei (1,2 %), Acer (1,2 %) a Dell (0,7 %).

17,6 milionu tabletů pochází z Tchajwanu (odpovídá to 56,8 %), na čemž se (z těchto 17,6 milionu) podílel Foxconn Electronics (59,2 %), Compal  (17,7 %), Pegatron (10,9 %) a Quanta Computer (9,9 %).

Tagy: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku Zájem o tablety výrazně opadl, prodalo se o 35 % méně

Úterý, 5 Květen 2015 - 07:17 | Virtualizátor | Tak tablety jsou určitě stupidní matlátka, ale o...
Úterý, 5 Květen 2015 - 07:09 | Virtualizátor | Hele hořčice, když už si tu chceš hrát na...
Sobota, 2 Květen 2015 - 22:52 | DRK | Pro ty co spekulují nad tím, co že dalšího by...
Sobota, 2 Květen 2015 - 16:12 | Vojtech Nekvapil | Co se tyče měn, tak pruser není česko a koruna...
Sobota, 2 Květen 2015 - 14:39 | Noxik | Tech 5 minut bohuzel musim potvrdit. A pridat...
Pátek, 1 Květen 2015 - 16:53 | Martin Hořice | To s tím před 20 -30 lety je zajímavá úvaha. V...
Pátek, 1 Květen 2015 - 14:45 | Adams Adams | Znovu říkám, nemám představu, co bychom mohli mít...
Pátek, 1 Květen 2015 - 13:12 | Martin Hořice | Berte to tak, že odvětví počítačů se nijak zvlášť...
Pátek, 1 Květen 2015 - 13:03 | Adams Adams | To ale nemá co dělat s neochotou platit za "...
Čtvrtek, 30 Duben 2015 - 22:19 | Puf a Muf | @Adams Adams Jen ať Apple počítače ignoruje....

Zobrazit diskusi