$3999 Spark od Nvidie se vyšplhá na 50 FPS na 1080p v Cyberpunk 2077
20 jader ARM arch v9.2 s 32MB L3 cache, integrovaná grafika parametrově na úrovni GeForce RTX 5070, 3nm proces namísto 4nm. Vše vypadá skvěle, a tak uživatel Retrotom zkusil na systému spustit Cyberpunk 2077. To se podařilo a v rozlišení 1920×1080 se středními detaily dosahoval kolem 50 FPS, podle screenshotu v nenáročné scéně 44 FPS. Zaznamenal několik pádů, ale to považoval za dobrý výsledek, vzhledem k tomu, že s ohledem na platformu musel využít emulaci prostřednictvím Box64 (v0.3.8).
Cyberpunk 2077 na Nvidia DGX Spark (Retrotom)
Zatímco emulace může být zodpovědná za zhoršenou stabilitu, s výkonem je to všelijaké. Box64 má oproti nativní platformě redukovat procesorový výkon až o 20 %. Na druhou stranu Cyberpunk 2077 je spíše graficky než procesorově náročná zátěž a při 20 jádrech je procesorového výkonu k dispozici asi 3× více, než hra vyžaduje.
Druhou věcí je grafické jádro. Oproti klasické GeForce RTX 5070 totiž (navzdory 3nm výrobnímu procesu namísto 4nm) běží na podstatně nižších taktech. Už papírově je základní tak na 1665 MHz oproti 2325 MHz (+40 %) u samostatné GeForce RTX 5070. Druhým rozdílem jsou pomalejší paměti LPDDR5X oproti GDDR7, takže datová propustnost při 302 GB/s není ani poloviční oproti 672 GB/s u GeForce RTX 5070. V případě Spark / GB10 je navíc sdílená s dvaceti procesorovými jádry. Ani tím to nekončí, neboť integrovaná grafika Sparku má oproti GeForce RTX 5070 poloviční grafickou cache: Ze 48 MB byla snížena na 24 MB.
Herní výsledek tak není velkým překvapením. Překvapením se naopak ukázalo, že nebylo možné zapnout DLSS, se kterým by se daly nějaké FPS nahnat, a tak zůstalo u těch ~44 FPS v 1920×1080 při středních detailech.




















