Catalyst Omega - AMD mění strategii s ovladači a přináší kupu novinek!
Kapitoly článků
Nový tým pro řešení kritických bugů
AMD na počátku září vyzvala uživatele, aby jí reportovali bugy, které je na Catalystech nejvíce trápí. Na základě toho sestavila seznam nejrozšířenějších problémů a vytvořila speciální tým, který se věnoval jejich odstranění.
Catalysty Omega kromě jiného odstranily desítku nejrozšířenějších bugů, namátkou černou obrazovku po instalaci, občasné potíže s akcelerací online videí, neprobouzející se displej, vypínání zvuku přes HDMI po vypnutí připojeného zařízení aj.
Nejde ale o jednorázovou akci, společnost bude dále prostřednictvím níže uvedené stránky sbírat podněty a řešit je s ohledem na prioritu jejich rozšířenosti.
VSR - Virtual Super Resolution
VSR anti-aliasing je jakousi obdobou DSR anti-aliasingu od Nvidie. Opět nejde o nic jiného než rendering obrazu ve vyšším rozlišení a jeho následné zmenšení. To je na jednu stranu nejméně efektivní, ale na stranu druhou maximálně kompatibilní metoda anti-aliasingu. Hlavní problém těchto režimů spočívá ve vysokém dopadu na výkon (pokles FPS může teoreticky dosahovat až 75 %) a nepříliš výrazném dopadu na kvalitu (nic jako programovatelné rozložení AA vzorků nelze použít, z principu fungování tohoto postupu je použitý nejméně efektivní rozložení - tzv. ordered-grid.)
Metoda může mít smysl pro aplikace, kde nelze použít jinou metodu anti-aliasingu a které jsou zároveň po grafické stránce poměrně nenáročné, aby s VSR (či DSR) zůstal framerate na hratelné úrovni. Takových v praxi příliš mnoho není (většina moderních her, kde nefunguje multi-sampling, je velmi náročná). AMD ale upozornila na jeden trik, který může přijít vhod hráčům strategií - pokud hra s vyšším rozlišením umožňuje zobrazit větší část mapy, pak lze VSR využít právě tímto způsobem a zobrazit na monitoru s omezeným rozlišením větší plochu, která může odpovídat třeba 2560×… nebo 4096×…
TressFX 3.0
První generace TressFX přinesla podporu pro vlasy, druhá pro chlupy, trávu a jiné kratší „porosty“ plus lepší výkonnostní optimalizace a třetí přichází s rozšířenou kompatibilitou a vylepšenou podporou pro rendering chlupů na skinované geometrii.
Krom toho dává AMD k dispozici zdrojový kód knihovny pro čtení a rendering dat v TressFX formátu.
OpenCL 2.0 a HSA
Ovladače podporují i OpenCL 2.0 a HSA. Význam této podpory vzroste s vydáním APU Carrizo, což bude první APU s kompletní podporu HSA. K OpenCL 2.0, HSA a utilitkám určeným profesionálům přikládáme kompletní sadu slajdů (galerie níže):
AMD