AMD chce Mantle na Linuxu a OS X, stejně jako na iOS a Androidu
Tato již dříve probíraná slova zazněla oficiálně z úst zástupců firmy na APU13 Developer Summitu. Podle AMD pak bude výrazně jednodušší psát renderovací kód, než by tomu bylo s OpenGL, ale to nechme na posouzení koňovi, případně OpenGL vývojářům mezi vámi.
Jinak AMD označuje kombinaci Mantle + SteamOS za velmi silnou a dodává, že toto API není určeno jen pro hry, ale i pro jakékoli myslitelné využití na pracovních stanicích či ve výzkumu a vývoji. Zamíří také na mobilní zařízení, kam se AMD snaží dostat tolik APU, kolik zvládne. Uvidíme, jestli se toto bude týkat i případných budoucích ARM+GPU SoC z firemních dílen, zatím se v úvahách držme spíše x86 platformy. Jinak řeč je samozřejmě o iOS a Androidu, kde (zatím?) vládne OpenGL ES.
V tomto kontextu se sluší dodat, že principielně není Mantle vázáno na hardware od AMD - podobně jako třeba video akcelerační rozhraní VDPAU na Nvidii - a může výhledově být v provozu i na hardwaru jiných výrobců. Pokud se ukáže, že je Mantle nejen efektivnější, ale i praktičtější pro obecné nasazení, trh si jistě poradí a přijme jej za své jak v desktopové, tak mobilní a ultramobilní sféře.