AMD FSR 3 poběží na hardwaru všech výrobců. Na Radeonech ve všech hrách
Krom nových grafických karet představila AMD i FidelityFX Super Resolution 3.0, krátce FSR 3. Technologie, od které se očekává podpora tzv. generování snímků (frame generation), tedy zvýšení FPS prostřednictvím vkládání vygenerovaného snímku mezi každé dva vykreslené, ve dvou ohledech příjemně překvapila.
Na rozdíl od Nvidia DLSS 3 totiž bude kompatibilní s širokým spektrem hardwaru. Nejen Radeony, ale i kartami Nvidie a dalších výrobců, čímž je zjevně míněn hardware Intelu, kterému nejspíš AMD nemůže přijít na jméno.
FSR 3 může fungovat klasicky jako FSR 2 pro zvětšování obrazu na rozlišení obrazovky, nově s generováním snímků pro zvýšení FPS a rovněž nově jako anti-aliasing („Native AA“). Tento režim slouží pro hry, které podporují pouze nekvalitní anti-aliasing (případně žádný), kde lze režimem FSR 3 Native AA s relativně nízkým dopadem na výkon (u příkladu AMD -7,5 %) provést anti-aliasing bez vlivu na rozlišení obrazu. Lze ho však kombinovat s generováním snímků.
AMD | Nvidia | |
---|---|---|
min. pro zvětšení nebo AA | Radeon RX 590 | GeForce GTX 10x0 |
dopor. pro zvětšení neb AA | Radeon RX 5x00 | GeForce RTX 20x0 |
min. pro generování snímků | Radeon RX 5700 | GeForce RTX 20x0 |
dopor. pro generování snímků | Radeon RX 6x00 | GeForce RTX 30x0 |
Hardwarová kompatibilita FSR 3 bude široká, v podstatě širší, než uvádí tabulka, ale AMD nedoporučuje jít pod minimální konfiguraci, protože starší hardware nemusí být dostatečně výkonný na to, aby zapnutí FSR mělo nějaký smysluplný přínos. Funkci generování snímků pak doporučuje používat, pokud má obraz před jejím zapnutím alespoň kolem 60 FPS. V opačné případě sice FPS také stoupnou, ale latence nemusejí být vyhovující.
Pro generování snímků s rezervou stačí i hardware minulé generace, použitelně by mělo jít rozběhat i na generaci předminulé. Bez generování snímků (tedy pro zvětšení nebo anti-aliasing) půjde FSR 3 rozhýbat i na vysloveně obstarožních modelech.
FSR 3 bude dostupné počátkem podzimu, první přijdou na řadu Forspoken a Immortals of Aveum, později budou následovat další - aktuálně se pracuje na integraci do 12 titulů.
Na první kvartál roku 2024 chystá AMD podporu pro generování snímků pro všechny hry (DirectX 11, DirectX 12) prostřednictvím ovladačů. Nebude tedy potřeba čekat na podporu ze strany hry - v ovladačích (Radeon Software) půjde funkce v rámci Hypr-RX zapnout uživatelsky (viz ukázku výše).