Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

AMD FSR 3 poběží na hardwaru všech výrobců. Na Radeonech ve všech hrách

Zdroj: AMD

FSR 3 funguje na hardwaru AMD, Nvidie i Intelu. Podporuje nejen očekávanou funkci generování snímků, ale nabídne i režim anti-aliasingu, který je možný použít bez zvětšení obrazu a generování snímků…

Krom nových grafických karet představila AMD i FidelityFX Super Resolution 3.0, krátce FSR 3. Technologie, od které se očekává podpora tzv. generování snímků (frame generation), tedy zvýšení FPS prostřednictvím vkládání vygenerovaného snímku mezi každé dva vykreslené, ve dvou ohledech příjemně překvapila.

Na rozdíl od Nvidia DLSS 3 totiž bude kompatibilní s širokým spektrem hardwaru. Nejen Radeony, ale i kartami Nvidie a dalších výrobců, čímž je zjevně míněn hardware Intelu, kterému nejspíš AMD nemůže přijít na jméno.

FSR 3 může fungovat klasicky jako FSR 2 pro zvětšování obrazu na rozlišení obrazovky, nově s generováním snímků pro zvýšení FPS a rovněž nově jako anti-aliasing („Native AA“). Tento režim slouží pro hry, které podporují pouze nekvalitní anti-aliasing (případně žádný), kde lze režimem FSR 3 Native AA s relativně nízkým dopadem na výkon (u příkladu AMD -7,5 %) provést anti-aliasing bez vlivu na rozlišení obrazu. Lze ho však kombinovat s generováním snímků.

 AMDNvidia
min. pro zvětšení nebo AARadeon RX 590GeForce GTX 10x0
dopor. pro zvětšení neb AARadeon RX 5x00GeForce RTX 20x0
min. pro generování snímkůRadeon RX 5700GeForce RTX 20x0
dopor. pro generování snímkůRadeon RX 6x00GeForce RTX 30x0

Hardwarová kompatibilita FSR 3 bude široká, v podstatě širší, než uvádí tabulka, ale AMD nedoporučuje jít pod minimální konfiguraci, protože starší hardware nemusí být dostatečně výkonný na to, aby zapnutí FSR mělo nějaký smysluplný přínos. Funkci generování snímků pak doporučuje  používat, pokud má obraz před jejím zapnutím alespoň kolem 60 FPS. V opačné případě sice FPS také stoupnou, ale latence nemusejí být vyhovující.

Pro generování snímků s rezervou stačí i hardware minulé generace, použitelně by mělo jít rozběhat i na generaci předminulé. Bez generování snímků (tedy pro zvětšení nebo anti-aliasing) půjde FSR 3 rozhýbat i na vysloveně obstarožních modelech.

FSR 3 bude dostupné počátkem podzimu, první přijdou na řadu Forspoken a Immortals of Aveum, později budou následovat další - aktuálně se pracuje na integraci do 12 titulů.

Na první kvartál roku 2024 chystá AMD podporu pro generování snímků pro všechny hry (DirectX 11, DirectX 12) prostřednictvím ovladačů. Nebude tedy potřeba čekat na podporu ze strany hry - v ovladačích (Radeon Software) půjde funkce v rámci Hypr-RX zapnout uživatelsky (viz ukázku výše).

Zdroje: 

Diskuse ke článku AMD FSR 3 poběží na hardwaru všech výrobců. Na Radeonech ve všech hrách

Středa, 30 Srpen 2023 - 16:45 | Marek Moravčík | Ano. Tak ako pises. Ja som tiez netvrdil, ze...
Středa, 30 Srpen 2023 - 15:29 | melkor | ".. it can actually add latency (read:...
Středa, 30 Srpen 2023 - 08:23 | HoCh | Řadiče běžných monitorů nemají snímkovou...
Úterý, 29 Srpen 2023 - 20:19 | Marek Moravčík | Az doteraz som si myslel, ze ide o technologiu,...
Úterý, 29 Srpen 2023 - 16:55 | Ladis | > ...je kompenzovane reflexom Není. Vždyť ani...
Úterý, 29 Srpen 2023 - 16:49 | Marek Moravčík | Co je presne podla teba blbost? Zvysenie latencie...
Úterý, 29 Srpen 2023 - 16:16 | Tomcat2 | Tak pokud použiješ nižší rozlišení, tak jo, ale...
Úterý, 29 Srpen 2023 - 13:58 | Ladis | Já tyhle blbosti sám rád píšu (např. "Apple...
Úterý, 29 Srpen 2023 - 13:45 | Marek Moravčík | Na input lag nadavaju hlavne ludia, ktori DLSS3...
Úterý, 29 Srpen 2023 - 13:22 | Ladis | To je pak ale jak na TV a current je ve...

Zobrazit diskusi