Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

TressFX 2.0: Po lepších vlasech nastoupí i superrealistické chlupy

Tomb Raider TressFX lara
S technologií TressFX dala AMD vývojářům nástroj, kterým mohou efektivně využít prostředky grafických čipů pro výrazně realističtější pokrývku hlavy 3D hrdinů. Druhá generace přinese ale mnohem víc…

Původní TressFX na počátku letošního jara namířilo pozornost hráčů k vlasům - objektu, který byl až na několik speciální dem dlouhá léta opomíjen. Zatímco obrysy postav posunuly blíže realitě technologie jako teselace nebo anti-aliasing a povrchům výrazně prospěly programovatelné shadery, zůstávaly vlasy nerozlousknutým oříškem. Postupy, které by se snažily přímo kopírovat realitu, většinou selhávaly, protože na ně nebyl dostatek výkonu (a ještě dlouho nebude): Vykreslit každý vlas samostatně, vyhladit jej anti-aliasingem a počítat vzájemné fyzikální interakce mezi jednotlivými vlasy, je při reálném počtu 100 000 na jednu hlavu zkrátka nemožné.

AMD proto použila kombinaci transluency sorting (řazení průhlednosti), self-shadowing (vzájemné vrhání stínů) a speciálního anti-aliasingu - v rámci implementace v konkrétní hře samozřejmě zůstává řada proměnných, která může určovat chování účesu v různém počasí a podobně.

TressFX 02

TressFX 2.0 ale půjde ještě dál a krom dalších možností s vlasy rozšíří pole působnosti i na srst a chlupy, případně další objekty podobného charakteru, jako je například travní porost.

První generaci technologie demonstrovala AMD na známé hrdince z herního titulu Tomb Raider, a tak je asi na místě položit si řečnickou otázku, zda i v případě prezentace TressFX 2.0 zůstane společnost u osvědčené figurantky.


Oficiální text v původním znění:

TressFX is AMD’s realistic hair rendering technology which renders and simulates the physics of thousands of individual strands of hair. It was first used in Crystal Dynamic’s Tomb Raider, released earlier this year. Now AMD is introducing TressFX 2.0, a newer version of TressFX with better performance and easier integration into games. Additionally research is now being done to use TressFX for other things besides hair, like grass and fur. In this talk we will cover how TressFX rendering and physics works, the improvements made in TressFX 2.0, and the research which will be used in future products.

Tagy: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku TressFX 2.0: Po lepších vlasech nastoupí i superrealistické chlupy

Pondělí, 18 Listopad 2013 - 23:55 | John Doe | Bobra jsem nikdy neviděl. Kdo jo?
Pátek, 15 Listopad 2013 - 09:45 | Richmond | Protože lže? Já od něj dostal akorát tak nic...
Čtvrtek, 14 Listopad 2013 - 18:08 | Daniel de Sade | To budou bobry...
Čtvrtek, 14 Listopad 2013 - 17:56 | Richmond | Ještě doplním, že v článku, na který odkazuješ...
Čtvrtek, 14 Listopad 2013 - 17:45 | Richmond | Ten screen pochází z AMD? Pokud zabrousím k AMD...
Čtvrtek, 14 Listopad 2013 - 17:37 | Richmond | Četl jsem si to 2x a souvislost mě prostě uniká....
Čtvrtek, 14 Listopad 2013 - 09:52 | Anonym | proc pises nesmysl o tisicich? proc mají nekteri...
Čtvrtek, 14 Listopad 2013 - 09:48 | Anonym | aha, takze další expert co vlastne pise o necem o...
Čtvrtek, 14 Listopad 2013 - 00:14 | no-X | http://abload.de/img/tressfxwzu1q.png Tolik k...
Středa, 13 Listopad 2013 - 23:59 | no-X | Lara nemá jednotlivé vlasy, ale prameny. Řádově...

Zobrazit diskusi