AMD vydala Redstone: 200 her s podporou ještě letos
Redstone je označení, které k dosavadnímu FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4, nyní označovanému jako FSR Upscaling / Redstone Upscaling) přidává další prvky, které zvyšují kvalitu obrazu nebo výkon.
- FSR Redstone Upscaling
- FSR Redstone Frame-Gen
- FSR Redstone Ray Regeneration
- FSR Redstone Radiance Caching
FSR Redstone Pipeline (AMD)
S ohledem na pořadí při zpracování obrazu by ale výčet mohl být řazen opačně. Prvním prvkem je totiž:
Radiance Caching
Ray-Tracing a zejména Path-Tracing jsou velmi výkonnostně náročné, takže vývojáři při použití u současných her musí hledat kompromis mezi výkonnostními nároky a kvalitou. AMD to řeší technologií nazvanou Radiance Caching, kdy ukládá a analyzuje chování světla v reálném čase během renderingu scény. Na základě těchto dat využívá neurální síť k predikci dalšího šíření světla, aniž by se každý paprsek musel znovu přepočítávat. Tím klesají výpočetní nároky na Ray-Tracing a globální osvětlení, takže je možné ve hrách implementovat bohatší, dynamické a plynulejší osvětlení. Radiance Caching je navržen tak, aby mohl fungovat v tandemu s modelem Monte Carlo (path tracing).
FSR Redstone Radiance Caching (AMD)
Radiance Caching vyžaduje podporu ze strany hry, takže oproti ostatním prvkům Redstone se ve hrách objeví během roku 2026.
Ray Regeneration
Využívá neurální sítě pro řešení šumu způsobeného Ray-Tracingem a Path-Tracingem.
FSR Redstone Ray Regeneration (AMD)
Detailnějšímu popisu problému jsme se věnovali v listopadovém článku, pro další informace do něj můžete nahlédnout.
Frame-Gen
Přestože původní algoritmus generování snímků FSR patřil k tomu nejlepšímu, co se v herní grafice vyskytovalo (výhodou byla zejména nižší úroveň artefaktů oproti konkurenčním řešením), zcela bez problémů nebyl. V některých hrách měl potíže v situacích, kdy (ve scéně) statické stíny interagovaly se stíny pohybujícího se objektu.
FSR Redstone Frame Generation (AMD)
Nová generace generování snímků využívající neurální síť si zvládá lépe poradit i s těmito scénami a zachovává stabilnější a vizuálně plynulejší obraz. Technologie bude do konce roku podporována ve 30-40 hrách (AMD na různých místech uvádí údaje 30+ i 40+).
FSR Redstone Games 2025 (AMD)
Redstone jako takový bude alespoň jedním z nových prvků do konce roku podporován ve více než dvou stovkách her, přičemž z výše uvedeného vyplývá, že v tom nejsou zahrnuty hry s podporou Radiance Caching, který dorazí v příštím roce.
























