Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Podpora FSR Redstone v Call of Duty Black Ops 7 přichází

Zdroj: Jack Huynh

V květnu představený FSR Redstone se dostává z prezentačních slajdů do světa her. Prvním titulem, který s podporou tzv. ML Ray Regeneration přichází, je Call of Duty Black Ops 7…

Redstone představila AMD koncem května, kdy avizovala reálnou dostupnost technologie koncem letošního roku.

Nyní Jack Huynh z grafické divize společnosti oznámil, že díky partnerství s Activision přichází první hra, která disponuje jedním z prvků Redstone. Call of Duty Black Ops 7 přináší tzv. ML Ray Regeneration.

Oč jde. Ray-tracing je hardwarově a výkonnostně extrémně náročná záležitost. Je potřeba si uvědomit, že nároky jsou podstatně vyšší, než by se ze současných her mohlo zdát, neboť reálně je sice ray-tracing využíván, ale extrémně omezenou měrou. Aby ve výsledku bylo na co koukat, je použita řada (řekněme) triků, která vygeneruje velké množství chybějících dat a uvede obraz do použitelného stavu.

Základní problém je ve skutečnosti, že v herním ray-tracingu stačí výkon hardwaru na 0,5-2 paprsku (vzorku) na pixel. Ve starších prezentacích najdete i vyšší údaje (3), ale to se ukázalo být mimo reálné výkonnostní možnosti. V průměru se používá zhruba 1 paprsek (vzorek) na pixel, což vede jednak k extrémnímu šumu (ilustraci míry šumu při 16, 64 a 256 paprscích na pixel vidíte níže) a jednak k dalšímu problému: Při statisticky v průměru jednom paprsku na pixel reálně na některé pixely vychází více paprsků, na jiné žádný.

Šum ve scéně renderované s použitím ray-tracingu v závislosti podle počtu vzorků (paprsků) na pixel (StackOverflow)

Protože by se hráči asi nebyli ochotni koukat na obraz, jaký vidíme nalevo (reálně spíše horší), existují různé techniky, které tento problém řeší a obraz různými algoritmy žehlí (lze to přirovnat k redukci šumu, která byla velkým tématem starších digitálních fotoaparátů).

ML Ray Regeneration z FSR Redstone je řešení postavené na základě strojového učení, které by mělo být v určitých ohledech lepší než dosud používané algoritmy. V jakém, to je zatím otázka. Obecně může přinést zlepšení ve třech ohledech: V míře zachovaných detailů, v kvalitě odstranění šumu a ve výkonnostních nárocích při určité kvalitě výstupu.

FSR Redstone je v současnosti podporováno na Radeonech RX 9000 / RDNA 4.

Diskuse ke článku Podpora FSR Redstone v Call of Duty Black Ops 7 přichází

Pondělí, 17 Listopad 2025 - 08:08 | Majklos | Ray regeneration? To jsem někde slyšel tak před...
Pondělí, 17 Listopad 2025 - 07:20 | Mirda Červíček | Se šaháním na základní principy světla ve hrách...
Pondělí, 17 Listopad 2025 - 03:29 | VCR33 | Hra je otřes a ostuda. A ještě předražená....
Pondělí, 17 Listopad 2025 - 00:18 | tomo | Tak to si moc dobrou hru jako ukázku nezvolili....

Zobrazit diskusi