AMD zveřejnila Anti-Lag 2 SDK v rámci GPU Open, implementace bude rychlejší
Anti-Lag 2 vznikl jako náhrada Anti-Lag+, oproti kterému má dvě výhody a jednu nevýhodu. Výhody spočívají v ještě výraznějším zkrácení latencí a kompatibilitou se hrami, které v rámci proticheatovací ochrany využívají detekci využití Microsoft Detours. Nevýhoda spočívá v tom, že Anti-Lag 2 vyžaduje podporu na straně hry, která oproti Anti-Lag+ podporovanému na straně ovladače vyžaduje více času.
- AMD uvádí Anti-Lag 2 integrovaný na úrovni hry květen 2024
Aby AMD šla urychlení procesu implementace v jednotlivých hrách naproti, vydala Anti-Lag 2 SDK v rámci iniciativy GPU Open, což znamená, že si jej může stáhnou a do hry doplnit každý vývojář, aniž by musel nějak blíže spolupracovat s AMD.
Latence s Anti-Lag 2 (AMD)
(za pozornost stojí nízké latence u řešení postaveného na bázi integrované grafiky,
které umožňuje těsnější spojení mezi CPU a GPU)
AMD doporučuje vývojářům, aby ji kontaktovali jen v tom případě, že plánují ve své hře integrovat jak podporu Anti-Lag 2, tak FidelityFX Super Resolution (FSR) 3.0. V takovém případě se jim mohou hodit některé tipy ke vzájemné spolupráci obou technologií. I to je však dočasný postup, aktuálně je dokončována příprava veřejného open-source vydání FSR 3.0, která již podporu Anti-Lag 2 bude zahrnovat.
Anti-Lag 2 podporuje DirectX 11 a DirectX 12 hry a vyžaduje grafickou kartu architektury RDNA nebo novější, to znamená Radeon RX 5000, RX 6000, RX 7000 a jejich integrované ekvivalenty (např. APU Rembrandt, Phoenix, Phoenix 2, Hawk Point, Strix Point aj.). Aktuálně je podporován v šesti hrách a z vyjádření AMD vyplývá, že se jejich počet nyní bude rychleji zvyšovat.