Apple M3 dle prvního testu přináší 7% posun grafického výkonu
Benchmark Azec Ruins (GFXBench), který patří mezi uživateli ARM SoC k oblíbeným testům grafického výkonu, u Apple M3 vykázal výsledek 52,2 FPS, což oproti předchůdci M2 s 48,6 FPS znamená mezigenerační posun pouhých 7,4 % výkonu. Že se jako první dostal na svět výkon měřený na M3, lze ještě považovat za úspěch, neboť M3 Pro, který má méně grafických bloků než jeho předchůdce, mohl dopadnout i hůř.
Mnoha média prezentovala jako nejvýznamnější mezigenerační rozdíl generace M3 oproti M2 právě architekturu integrované grafiky, ale přinejmenším tento výsledek nenaznačuje větší rozdíl, než jaký mohly způsobit mírně vyšší takty 3nm procesu TSMC oproti původnímu 5nm.
Zveřejněné architektonické rozdíly totiž hovoří o nové správě paměti, hardwarové podpoře pro RayTracing a Mesh Shaders. Vypadá to však, že aplikace, které tyto dvě technologie nevyužívají (takových je ve světě Applu většina) z nové architektury nijak výrazně profitovat nebudou.
Právě i benchmark Azec Ruins k takovým patří. A tak se v diskuzích u této zprávy rozběhly vášnivé debaty, zda za nízký rozdíl - spíš než hardware Applu - nemůže nevhodně koncipovaný benchmark, který už dlouho postrádá aktualizaci. Nakonec to vypadá, že donedávně velmi oblíbený test, který však při své jednoduchosti nereflektuje realitu současných her, dost možná začne mezi příznivci ARM SoC po dlouhých letech upadat v nemilost.