Battlefield 5 je sponzorovaný Nvidií, zatím ale na Radeonech běhá až o 50 % lépe
Battlefield V je titul vyvíjený DICE za podpory Nvidie. Právě o to víc překvapí první výkonnostní výsledky naměřené na alfa verzi hry. Přinesl je web PCGamesN a srovnává v nich GeForce GTX 1060 s Radeonem RX 580. Testováno bylo na procesoru AMD Ryzen 7 2700X v nastavení Ultra:
V 1080p ukazuje GeForce zhruba desetiprocentní výkonnostní náskok při použití API DirectX 11 oproti DirectX 12. To platí pro průměrné FPS i minima. Radeon RX 580 ale dosahuje průměrných FPS o polovinu (DirectX 11) až o dvě třetiny (DirectX 12) vyšších. V minimech je na tom ještě lépe, pod DirectX 11 je o dvě třetiny lepší, pod DirectX 12 dokonce 2× lepší.
V 1440p se situace liší jen v drobnostech. Radeon má v průměrných FPS náskok kolem 45 % (rozdíl v náskoku mezi verzemi DirectX činí zanedbatelná 2 %) a přes 40 % v minimech. Při celkovém pohledu na grafy pak krom celkového výkonnostního náskoku zarazí, že Radeon má vyšší minima než GeForce průměry a ještě víc, že Radeon je i při 1440p rychlejší než GeForce v 1080p.
U hry vyvíjené ve spolupráci s Nvidií bychom čekali spíš opačný výsledek. Na druhou stranu do podzimního vydání ještě pár měsíců zbývá a nakonec možná dojde na nasazení nějaké nové verze GameWorks či specifických optimalizací, které výkon nastaví do jiné pozice. Přesto všechno výsledky nápadně připomínají doby, kdy DICE spolupracovala s AMD na implementaci API Mantle a byly zveřejněny první výsledky z Battlefield 4.
Minimální požadavky pro Battlefield 5 nejsou příliš odlišné od požadavků Battlefield 1:
- OS: 64-bit Windows 7, Windows 8.1, Windows 10
- Procesor AMD FX-6350 / Intel Core i5 6600K
- RAM: 8GB RAM
- GPU AMD Radeon HD 7850 2GB / Nvidia GeForce GTX 660 2GB
- DirectX: 11.0 nebo novější
- připojení: 512 kB/s nebo rychlejší
- HDD: 50 GB