Blizzard ohlašuje Diablo III
Když jsme celkem nedávno psali o GeForce GTX 280 a Radeonu HD 4850, měli jsme často na mysli otázku, je-li vůbec na trhu dostatečné množství her, které by dokázaly potenciál těchto grafik poslední generace, zejména nové GeForce skutečně využít. Ano, máme tu třeba Crysis, které dokáže srazit na kolena klidně i dvě GTX 280 v SLI, ale nebudeme si nic nalhávat, tato hra rozhodně neoplývá dokonalou hratelností v tak krystalické podobě jako kultovní záležitosti od Blizzard, tedy Starcraft a Diablo (a samozřejmě Warcrafti v čele se současným MMORPG WoW).
Je to víceméně skvělá prezentace nejnovějších grafických technologií, ale nevěříme ani na okamžik, že jej bude někdo hrát za osm/devět let tak masivně, jak i dnes stále desetitisíce (možná statísíce?) hráčů hrají Starcraft či Diablo 2. Blizzard se nikdy nevyznačoval grafikou vypiplanou k nejvyšším technologickým metám dané generace CPU/GPU, ale zejména Blizzard North jasně ukázali, že umějí ty tisíce drobných vláken, ze kterých se tkají ony hry zvané „kultovní“ či „legendární“, zaplést dohromady do absolutně dokonalého celku, na kterém si lze vypěstovat regulérní závislost.
Něco takového očekávají zástupy hráčů od Starcraftu 2 a nic menšího nově neočekáváme ani od Diabla III. Obrovské množství materiálů o hře naleznete přímo na domovském webu, nejzajímavější je ale asi 20minutový Gameplay Trailer, který vám rozhodně doporučujeme.
Grafika nám za ty roky pokročila, ale pokud se podíváte na screenshoty, zjistíte, že ani u Diabla III se nebudou konat nijaká extrémní vizuální jatka, jež by šlo se současnou generací levných grafik (HD 4850, 9800 GTX) provozovat. Grafika je poměrně čistá, přibylo sice mnoho vizuálních prvků, ale díky engine tu nejsou jen tak pasivně.
Hra kromě vlastního engine nasadí i fyziku Havok, což je skvělá zpráva, neboť interakce s okolím je na videu krásně vidět. Jakkoli můžeme předběžně soudit, to hlavní, tedy způsob hraní, zůstane zachován.
Diablo III dle mého bude hrou, u níž nikoho z nás nebude zajímat, jestli je ten 8×AA „takovej nebo makovej“, jestli v 1920×1200 udělá nVidia 60 fps a ATI 61 fps, nebo naopak, jestli grafika papá 100, nebo 200 W. Bude nám zcela jedno, jestli bude hra vyvinuta v rámci TWIMTBP, bude nám zcela jedno, jestli bude používat DirectX té či oné verze (Blizzardi ale jasně řekli, že DirectX 10 nebude potřeba!). Hlavní bude hratelnost, kooperace na battle.netu, vyváženost nových postav, potvor, bossů, předmětů, run, kouzel a dalších a dalších aspektů.
Diablo III bude přesně ten typ hry, kde vám bude jedno, jaké máte rozlišení, jaké máte fps, jaký máte operační systém, protože jakmile se načte první lokace, okolní svět přestane existovat. Slovy klasika: „zmizí váš růžový medvídek, babička i nutkání navštívit WC a zůstanete jen vy a DIABLO III“.
Datum zatím nepadlo, ale viděl bych to na 29.6.2009, možná 2010 (na desetileté výročí vydání Diabla 2 :-). Ten den se sejdeme ve frontě před nejbližší prodejnou PC her…