Cyberpunk 2077 na PS4 / Xbox One vypadá jako hry před rokem 2000
Nejen, že si stěžují hráči, kteří si pod příslibem kompatibility titul zakoupili, ale kritikou nešetří ani recenze a vznikají i memy na toto téma. Autoři hry sice přislíbili patch, ale vizuálního zlepšení si nikdo nevšiml. Co je vlastně špatně: U konzolí je to tak, že krátce po jejich vydání nepřicházejí hry, které by dokázaly vydojit nejlepší vizuální stránku (ani v kombinaci s dobrým výkonem), ale postupem času, jak se vývojáři s hardwarem a softwarem seznamují, poměr vizuální kvalita / dosažený výkon stoupá.
V případě Playstation 4 a Xbox One uteklo od vydání přes 7 let, tyto konzole byly vydané v polovině listopadu 2013, a tak by se dalo očekávat, že vývojáři znají jejich silné i slabé stránky jako své boty. Pokud jde konkrétně o hru Cyberpunk 2077, její vydání bylo tolikrát odkládáno, že hráči mohli očekávat perfektně vyladěný titul s pěkným vzhledem a stabilními FPS. U konzolí je přeci hardware daný a vývojář má na stole 100% totéž, co hráč.
Pokud už nemáte představu, jak hry na Playstation 4 a Xbox One vypadají, pak pro rychlou ilustraci přikládám pár screenshotů. Věřím, že zkušení hráči lépe znalí konzolového světa v diskuzi doplní i nějaké lepší - tyto berte prostě jako ukázku obvyklé situace:
Xbox One: Assassin's Creed 4 Black Flag
Playstation 4: Battlefield 4
NBA 2K14
Asi lepší ukázky by se daly udělat ve hrách jako Uncharted 4, Red Dead Redemption, Days Gone, Ryse a dalších, které byly vysoce hodnoceny pro vizuální stránku ve světě konzolí.
Jak vypadá Cyberpunk 2077?
Jde sice o 7 let staré konzole, ale vizuálně se vracíme do 3× starší budoucnosti, někam do let 1999-2000. V jistých ohledech ještě dál. Zvlášť v ohledu textur. I v době Voodoo 3 (která podporovala textury do 256×256) existovaly hry s detailnější a do vyšší vzdálenosti ostřejší texturou země či stěn. Druhý zádrhel je snímková frekvence a rozlišení: výchozí je dynamické 900p, ovšem z důvodu nízkých FPS často klesá na 720p. Ne že by to pomáhalo, i při 720p FPS klesají pod 20, v některých případech - jako na screenshotu, kde se prakticky nic neděje - i na 15 FPS. Dále by bylo možné pokračovat artefakty, ostrými přechody mezi detailnější a méně detailní částí scény, mizejícími stíny a podobnými jevy, které působí, jako by verzi hry pro Playstation 4 / Xbox One dělal jeden vývojář v předvečer vydání prostým ořezáním detailů „dokud se to nebude trochu hýbat“.
Sem tam se najde scéna, která působí o něco lépe, ale stále zcela nesrovnatelně s tím, co na konzolích předváděly předchozí Áčkové (a leckdy i Béčkové) tituly. Při přehrání videoukázky níže můžete mít pocit, že vám YouTube přepnul rozlišení na 360p, byť se video bude přehrávat v 1080p. Zatímco počítadlo FPS je ostré, všemu ostatnímu chybí detail, takže komprese zkrátka nemá co zachovat.