Do AMD nastupuje Martin Ashton z PowerVR
Martin Ashton většinu svého profesního života strávil v PowerVR. Během čtvrt století u této firmy se stihl podílet na většině firemních architektur a to od samostatných 3D akcelerátorů přes kompletní grafické karty až po mobilní GPU určené pro integraci do ARM SoC. PowerVR ale před rokem a devíti měsíci opustil. Bylo to ještě před tím, než Apple vypustil zprávu o ukončení spolupráce s PowerVR, respektive licencování jejích grafických technologií, které pohánějí iPhony a iPady.
Poté nakrátko zakotvil u Intelu, kde dostal dveře se štítkem „Vice President, Core and Visual Computing Group, Chief Engineer, VTT and Director of Hardware and Co-Director of Architecture, VPG (at Intel)“. Snad proto, že si za celý rok a tři čtvrtě nezvládl zapamatovat, jakou pozici vlastně ve společnosti zaujímá, Intel opustil a přijal nabídku AMD.
U AMD se zabydlí za dveřmi s prostou visačkou Corporate Vice President, ovšem jeho pozice bude v grafické divizi pod vedením Davida Wanga, kde se stane součástí nového grafického týmu, který AMD skládá jak ze stávající a tak i nových pracovníků. V tuto chvíli není jasné, jestli se stane hlavou tohoto týmu, tedy šéfinženýrem, nebo jeho přínos bude spočívat spíš v nových nápadech, know-how a názoru člověka, který má letité zkušenosti s energeticky úspornými a na datové přenosy nenáročnými architekturami.
Pokud mě paměť neklame, je Martin Ashton po přijetí nového vedení grafické divize (David Wang a Mike Rayfield) první veřejně známou významnou externí osobností, která přišla tým posílit. Za „částečně externí“ by bylo možné považovat Suzanne Plummer, která do grafické divize přišla z divize procesorové, kde vedla tým Zen. Její firemní pozice je v současnosti stejná jako Ashtonova - Corporate Vice President.