Doom Open Beta otestován, výkon GeForce se zlepšil
Zrekapitulujme si nejdřív herní požadavky PC verze hry:
- Windows 7 / 8.1 / 10 v 64bit verzi
- min. Intel Core i5-2400 / AMD FX-8320, dop. Core i7-3770+ / FX-8350+
- 8 GB RAM
- min. GeForce GTX 670 2GB / Radeon HD 7870 2GB, dop. GTX 970 4GB+ / R9 290 4GB+
- 22 GB místa na úložišti
- účet na Steamu, rychlé internetové připojení
Oproti Alpha verzi hry beta pokročila co do optimalizací, co do možností nastavení (ty se změnily i s přechodem z Closed Beta na Open Beta) a hlavně co do výkonu grafických karet GeForce. Zatímco Alphu na průměrných 60 FPS udržel libovolný 4GB Radeon vyšší řady (a tím výčet hasl), s Betou už se pozice karet více blíží cenovým relacím. Pro srovnání uvádím nejdříve výkon z Closed Beta a následně z aktuální Open Beta. Nejde sice o testy na zcela identických modelech grafických karet, ale i tak je srovnání zajímavé:
Doom (2016) Closed Beta (GameGPU) 2560×1440
Doom (2016) Open Beta (PCGH) 2560×1440
Pokud jde o rozlišení 2560×1440, nebyla v Alpha verzi žádná grafická karta Nvidie rychlejší než Radeon R9 290 (bez X). Ve verzi Closed Beta už se na úroveň Radeonu R9 290 dostala GeForce GTX 970, v současné verzi Open Beta je již na dotažení GeForce GTX 970 potřeba Radeon R9 390.
Doom (2016) Closed Beta (GameGPU) 3840×2160
Doom (2016) Closed Beta (PCGH) 3840×2160
Ve 4K se na první místo dostává GeForce GTX 980 Ti. GeForce GTX 970 / 980 stojí akorát proti Radeonům R9 390 / 390X. Starší Radeon HD 7970 / 280X si vede stále dobře, překonává všechny novější karty, které v době jejich vydání mířily na jeho výkonnostní pozici (Radeon R9 380X, GeForce GTX 960) a dokonce i GeForce GTX 780 / 780 Ti, proti které původně stál o příčku rychlejší Radeon R9 290 / 290X.
Závěrem jen připomínám, co je ostatně patrné už z grafů - hra v beta verzi má aktivní limit na 60 FPS. Finální verze jej podle sobotního vyjádření Tiago Sousy z idSoftware bude mít odstraněný.