EA nedovolí Nvidii optimalizovat pro Battlefield 4? Je to trochu jinak…
O plánech AMD ohledně podpory Battlefieldu 4 jsme vás informovali s předstihem. Oficiálně se tím společnost pochlubila v době konání E3 a dodala, že se podpora bude týkat i dalších (aktuálních i budoucích) her postavených enginu Frostbite 3 (například Need for Speed Rivals nebo Mirror's Edge 2).
Na tom by nebylo nic tak překvapivého (samozřejmě pokud nás nepřekvapuje samo o sobě, že AMD rozjíždí masivní spolupráci s řadou vývojářů), pokud by server IGN nepřišel s trochu znepokojující zprávou. Podle té prý Nvidia ztrácí možnost připravovat optimalizace a vydávat ovladače s podporou jmenovaných her až do okamžiku jejich vydání.
Tato věta se stala předmětem plamenných diskusí a nezamlouvala se jak příznivcům Nvidie (protože by tím výrazně utrpěla kvalita podpory jejich grafických karet), tak příznivcům AMD (protože ta již v minulosti prohlásila, že pokud se podílí na vývoji nějaké hry, neznamená to, že by bránila konkurenci v přípravě jejích vlastních optimalizací).
Nakonec se ukázalo, že se zmíněná věta skutečně „nezakládá na pravdě“. Přítrž této dezinformaci učinil technický ředitel Frostbite Johan Andersson, který na svém Twitterovém profilu uvedl věci na pravou míru a kontaktoval IGN, aby v souladu s tím článek upravila. Od vydání článku do jeho opravy ale utekla řada hodin, a tak některé weby stihly onen nesmysl převzít a dále rozšířit. Pokud byste na něj někde narazili, směle ho ignorujte :-).