Samsung dá majitelům Galaxy Note 7 50% slevy na nástupce a některé služby
Kauzu kolem Samsung Galaxy Note 7 není třeba dalekosáhle představovat, začala ucházejícími, explodujícími či hořícími bateriemi tohoto telefonu. Na půdě USA bylo nahlášeno zhruba sto případů, nicméně zůstává otázkou, zda všechny z nich byly věrohodné - prokázalo se, že přinejmenším několik z nich bylo alespoň z části smyšlených ve snaze o upoutání mediální pozornosti. Telefon nicméně problém měl, patrně četnější než jiné modely a ani výměna za kusy s baterií od jiného výrobce jej zcela nevyřešila. Možná ano a nestabilita nových baterií nebyla vyšší než u jiných modelů (ze statistik leteckých společností je zřejmé, že se nehody s bateriemi dějí prakticky u všech značek a modelů). Mediální drobnohled ale poukázal i na tyto případy a ať už spravedlivě či nikoli, vyzněl verdikt médií v tom smyslu, že problém se Samsungu vyřešit nepodařilo.
Ve společnosti nyní padají hlavy, 200 vedoucích pracovníků přijde o místa. Nejen z divize, která má na starost výrobu mobilních telefonů, ale i z dalších (zda jde pouze o divize, které mohly situaci nějak ovlivnit, není známo).
- Vadné akumulátory v Galaxy Note 7 mohou Samsung stát až 1 miliardu dolarů [9. září 2016]
- Letecké společnosti omezují uživatele Samsung Galaxy Note 7, bojí se exploze [13. září 2016]
- Kachna o explozi Note 7 v rukou dítěte srazila akcie Samsungu o miliardy [16. září 2016]
- Bezpečnostní záplata dovolí nabití Galaxy Note 7 do 60 % [19. září 2016]
- Ukončení výroby: Galaxy Note 7 explodoval v letadle, hoří i vyměněné kusy [11. říjen 2016]
- Zastavení výroby Galaxy Note 7 srazilo hodnotu Samsungu o $17 miliard [13. říjen 2016]
Pro zákazníky společnost připravila určitou kompenzaci. Uživatelé, kteří si nechali Galaxy Note 7 vyměnit za Galaxy S7 nebo Galaxy S7 Edge, získají:
- 50% slevu na nákup telefonu Galaxy S8 nebo Galaxy Note 8
- 50% slevu na dvě opravy LCD
- již bylo nabídnuto odškodnění ve výši 100 tisíc wonů (~$88, ~2200 Kč)
K představení akce došlo v Jižní Koreji. Co se týče ostatních zemí, předpokládají dostupné zdroje, že i na ně dojde, pouze později. Nemusí jít ovšem o kompenzaci stejného typu ani rozsahu. Samotný Samsung k tomu poznamenal pouze toto: „Dostupnost obdobného programu na jiných trzích bude záviset na situaci v dané zemi.“ Zdá se, že přinejmenším 526 jihokorejských zákazníků se s výše popsanou nabídkou nespokojilo a připojilo svůj podpis k hromadné žalobě, která po výrobci žádá kompenzaci ve výši 500 tisíc wonů (~$440, ~11 tisíc Kč) pro každého účastníka sporu. Společnost zatím začínající soudní spor nekomentovala.