SLI se stáhne i z nižšího high-endu, GeForce RTX 2070 nedostane NVLINK
Slovem „nižší“ v nadpisu je míněna relativní pozice GeForce RTX 2070 oproti vyšším modelů, nikoli absolutní ceno pozice, která s avizovanými $599 patří už do cenově plnohodnotného high-endu.
V roce 2016 s generací Pascal (GeForce GTX 1080) uvedla Nvidia tzv. SLI-HB pro tuto generaci, které však počítaly jen s podporou dvou karet. Zároveň s tím došlo k ukončení podpory pro tri-SLI (SLI tří karet) a quad-SLI (SLI čtyř karet) ve hrách. Tri-SLI a quad-SLI zůstalo oficiálně podporované jen se starými můstky a pouze pro několik benchmarků. Další změnou, kterou tato generace přinesla, bylo zrušení SLI podpory pro mainstream. Po uvedení GeForce GTX 1060 vyšlo najevo, že tato karta SLI konektorem nedisponuje a technologii oficiálně nepodporuje.
GeForce GTS 450 - u generace Fermi podporoval SLI i vyšší low-end
To byla v mainstreamu novinka. Předchozí generace (Kepler, Maxwell) u mainstreamových karet SLI nabízely a generace jim předcházející jej podporovaly i ve vyšším low-endu (např. GeForce GTX 550 Ti, GeForce GTS 450 a další). Zatímco podpora v low-endu neměla valný smysl ani jako dodatečný upgrade (karty byly často vybavené nízkou kapacitou paměti, takže zvýšení hrubého výkonu připojením druhé karty, když jedna přestala stačit, často situaci komplexněji neřešilo) a na SLI v mainstreamu byly názory různé, u GeForce řady (x)x70 nebylo SLI ve srovnání s řadou (x)x80 ničím výjimečným.
S generací Turing se tedy podpora SLI, která je realizována přes NVLink, posouvá do cenové relace $799 (21 999 Kč) a výše. Vlastně tedy $1598 (43 998 Kč) a výše. S jednou kartou samozřejmě SLI nerozběhnete.
GeForce RTX 2070 Founders Edition postrádá NVLINK / SLI konektor, neuvádí ho ani oficiální specifikace
V tomto kontextu lze připomenout, že AMD, která s generací Radeonů R9 290X výrazně posunula podporu CrossFire a po akcelerovaném přesunu dat po sběrnici (XDMA) přišla s implementací řady technologií pro lepší synchronizaci, stabilizaci FPS a redukci latencí, se také od podpory CrossFire pozvolna odklání. Ne sice v hardwarovém slova smyslu, XDMA přenosy nijak omezeny nebyly, ale spíš co se týče softwarové podpory. V některých novějších hrách už nedochází k takovému výkonnostnímu škálování.
Je zřejmé, že oba výrobci - poté co nalili obrovské množství financí, času a pracovního úsilí do konkurenčního boje na poli vícečipových řešení, která možná 99 % uživatelů nikdy nepoužilo - zvolili pragmatičtější cestu a úsilí věnují tomu, co využije většina uživatelů. Přístup Nvidie je nicméně i tak trochu odlišný - pokud pracuje na optimalizacích her pro GeForce RTX 2080 a GeForce RTX 2080 Ti, pak by jí nestálo žádné úsilí ani finance tyto optimalizace zpřístupnit i na GeForce RTX 2070, která (po)nese totéž jádro jako výkonnější model. Je tu proto zřejmý ještě marketingový důvod, kdy SLI / NVLink - byť v high-endu - bude pouze za příplatek u nejdražších modelů.
Nvidia