Hynix stahuje vadné paměti / wafery, bagatelizuje rozsah škod
Podle původních zpráv se situace měla mít tak, že si zákazníci Hynixu začali stěžovat na kvalitu některých dodávek a Hynix následně přistoupil ke stažení celkem 240 000 paměťových waferů.
Proti této zprávě se ale výrobce paměti ohradil. Potvrdil, že sice stahování pamětí řeší, ale že rozsah je mnohem menší. Zároveň měl iniciovat policejní vyšetřování kvůli „šíření drbů“.
240 000 tisíc waferů by odpovídalo asi 13 % celkové měsíční produkce Hynixu (má kapacity na 1,8 milionu waferů měsíčně) a téměř 17 % měsíční produkce paměťových linek Hynixu (ty čítají zhruba 80 % z celkové výrobní kapacity společnosti). Hynix tvrdí, že skutečný rozsah je mnohem menší, na druhou stranu nezveřejnil konkrétní hodnotu a poskytl jen vcelku vágní komentář:
Aktuálně jednáme s omezeným počtem zákazníků, kterého se situace týká, o řešení problému. Byť je zatím brzy na odhad případných ztrát, nepředpokládáme, že by byly takto významné, neboť defektivita je v typickém rozsahu pro kontrolu kvality. --- zástupce společnosti Hynix |
Společnost tedy neví, jak významný je rozsah škod, ale zároveň ví, že není takový, jaký byl před oficiálním vyjádřením zveřejněn. Dále wafery stahuje, neboť jsou vadné, ale zároveň se jejich defektivity nevymyká míře, která jinak projde kontrolou kvality.
Ať už je situace jakákoli, lze říct přinejmenším to, že argumentace Hynixu nepůsobí úplně přesvědčivě a dále, že i kdyby počet vadných waferů byl o řád nižší, stále to bude pro svět IT další nepříjemná rána. Z hlediska dodávek jde de facto o výpadek a již v současnosti je zásobování pamětmi na hraně, neboť z důvodu extrémní poptávky po hardwaru jedou všichni výrobci naplno.