Intel Arc A380 otestován v 50 hrách, v 9 (18 %) jsou zásadní potíže [anketa]
Redakce německého webu PC Games Hardware se zaměřila na testování kompatibility. To znamená zda lze hru na grafice Intel Arc spustit a zda obraz vypadá, jak má. Neřešila tudíž, zda jednotlivé tituly běhají při hratelných FPS.
Z 50 otestovaných her z let 1999-2022 u 9 barevně zvýraznila problémy, které považuje za zásadní. Ty lze rozdělit do dvou skupin - v jedné jde o zámrzy / pády / nemožnost hru vůbec spustit, v druhé jde o chyby v obraze. Doom Eternal při spouštění někdy zamrzal, Farming Simulator měl poškozený obraz při nastavení SSAO jinak než „low“, v Half Life 2 nefungoval anti-aliasing transparentních povrchů, v Halo Infinite byl poškozený obraz, Max Payne 2 se vůbec nepodařilo spustit v Psychonauts 2 je poškozený obraz (voda), Quake 2 RTX v rozlišení nad 720p padá, v Quake III bliká obraz a Spider Man Remastered trpí poškozeným obrazem jak při použití HBAO+, tak při RT.
Zelená pole, kterých je 41, ještě neindikují úplnou bezproblémovost. Např. v God of War se zasekává menu, ve Sniper Elite 5 nefunguje API Vulkan a stojí za pozornost, že jedna z testovaných her (Outcast 1.1) vůbec nepoužívá hardwarovou akceleraci - je vykreslována softwarovým voxelovým rendererem podporujícím vícevláknové procesory. I kdyby tedy Arc neměl nainstalované ovladače, musela by na něm běžet bezchybně, proto jeho 3D jádro nevyužívá.
Je potřeba dodat, že krom výkonu nebylo testováno ani zda reálná plynulost obrazu odpovídá FPS (neboť podle recenzí z doby vydání jsou některé hry navzdory relativně vysokým FPS nehratelné, neboť snímková stabilita velmi kolísá).
Některé weby dokonce na tyto výsledky reagovaly pochvalou (na to, že je Intel nováčkem, je prý situace velmi dobrá). Je však potřeba dodat, že se Intel dlouhá léta chlubí tím, že má cca 60-70% podíl na trhu s grafickými čipy, takže je to s tím nováčkovstvím všelijaké. Jestli je tedy situace nadmíru výtečná, nebo jakákoli jiná, posuďte raději sami. O názor se můžete podělit v anketě.