Opět bez patlání, aneb Intel jde do bezdotykového ovládání
Izraelský Omek se specializuje na vývoj bezdotykových technologií, kam spadá i ovládání gesty a především základní algoritmy pro jejich rozlišení. Právě pro Intel je strategie spočívající ve skupování menších firem s hotovými (či téměř hotovými) technologiemi typická a v aktuálním případě nepůjde ani o nijak závratný výdaj - počítá se s „pouhými“ 40 miliony amerických dolarů.
O tom, že je Omek na prodej, se v příslušných kruzích šuškalo více-méně od počátku letošního roku. Mezi možné zájemce se řadil Samsung a Qualcomm, ale od počátku měl největší šance Intel. Zda má Intel s Omekem zcela konkrétní záměr, nebo chce mít k dispozici záložní plán, zatím není jasné. V poslední době ale ze strany Microsoftu (ale i třeba AMD a dalších) slýcháme o bezdotykových technologiích čím dál častěji, a tak Intel zřejmě nechce zůstat pozadu pro případ, „že by se to třeba chytlo“ ;-). V takovém případě už nejde jen o samotné technologie, ale především patenty, které jsou (zvlášť ve sféře mobilních technologií) dost častým kamenem úrazu.
- Ovládání PC rukama? S Kinectem to půjde i bez patlání po LCD
- AMD Screen Mirror umožní sdílet obrazovku, Gesture Control ovládání bez dotyku
Omek Interactive pracuje paralelně na dvou základních bezdotykových rozhraních: První nazývá Beckon a slouží ke snímání pohybu celého těla a výraznějších gest. V podstatě jde o alternativu k technologiím, které známe z herních konzolí (např. Xbox s Kinectem). Druhá nese označení Grasp a týká se gest snímaných zhruba ze vzdálenost 10 centimetrů. Slouží k jemnému ovládání a uplatnění může najít ve sféře osobních počítačů, mobilních zařízení a automobilových infotainment systémů.