Intel Larrabee až příští rok
Intel dlouhé měsíce nabíral velké množství softwarových vývojářů, jejichž úkolem je vytvořit pro univerzální "vícejádrové CPU" Larrabee pokud možno dokonale stabilní a velice rychlé ovladače podporující činnosti pro něž je Larrabee zamýšleno (což je jak klasické počítání, tak grafika, nebo třeba raytracing a bůhví co dalšího). Pokud však lze věřit roztroušeným neoficiálním informacím, tak se práce poněkud vlečou.
Larrabee se tak nedočkáme dříve než příští rok a prý už teď se v Intelu ví, že první generace nebude takový zázrak, jak by bylo potřeba a již jsou v plánu změny pro generace příští. To by samo o sobě nebylo takovým problémem, hardwarový tým zkrátka dělá něco nového, na co Intel léta nešáhl, softwarový tým je pak zcela nový a též se "teprve otrkává" a firmě chybí letité zkušenosti plně sladěného týmu. Jenže konkurence nespí. Zatímco loni jsme ještě mohli jet na optimistické vlně a říkat si, jaká bude Larrabee bomba, dnes jsme v situaci, kdy během několika měsíců přijde na trh DirectX 11 generace ATI a Nvidia a také Windows 7.
Následně se opět zlepší výrobní proces, vzroste poměr výkon/spotřeba u GPU a pár měsíců na to přijde nová subgenerace (něco jako 65nm GTX 260-192SP následovaná 55nm GTX260-216SP, nebo Radeon HD 4870 následovaný HD 4890 s parádní přetaktovatelností). A pokud by se teprve v této době objevilo první Larrabee, už to zkrátka taková bomba nebude a v oblasti herní grafiky (což není jeho jediné a primární zaměření) jednoduše zapadne tak jako kdysi Intel 740, resp. 752.
Něco jiného může být GPGPU, to je otázka do pranice, ale ATI i Nvidia se v této oblasti masivně činí, mají čerstvou podporu OpenCL a víme, že příští generace se hodně soustředí i na double-precision počítání, slabinu generací aktuálních. Jaký máte názor vy? Udělá Intel s Larrabee skutečnou díru do světa a překvapí, nebo tento si pokus "vydělá na svůj chléb" a pak v tichosti zapadne (ať již pod drn, nebo na nějaké "teplé místečko" v neherní oblasti trhu)?