Intel: Vydání Arrow Lake se nepovedlo, herní výkon ovlivňuje více problémů
Vydání mobilních procesorů Lunar Lake již zkritizoval samotný CEO společnosti během konference k finančním výsledkům za třetí kvartál. Mimo jiné označil za chybu portfolio postavené na vysokém počtu modelů, které se však téměř nijak neliší (všechny mají stejný počet jader i stejně rychlé paměti o dvou variantách kapacity). Problém vidí i v integraci pamětí na pouzdro procesoru, což pro Intel znamenalo zvýšenou distribuční zátěž, aniž by to společnosti něco konkrétního přineslo.
Vedení společnosti však nezůstalo jen u Lunar Lake, pochybení uznalo i u desktopových procesorů Arrow Lake. Recenze zaznamenaly potíže se stabilitou, potíže s integrovanou grafikou i samostatnými kartami a procesory nedosahovaly výsledků prezentovaných Intelem. Během testování přišli autoři mimo jiné na to, že situaci lze do jisté míry zlepšit změnou napájecího plánu OS Windows z výchozího na výkonný, na což nebyli Intelem upozorněni.
Robert Hallock z Intelu při rozhovoru přiznal, že vydání nedopadlo podle očekávání společnosti. Potíže se prý týkají mimo jiné BIOSu i operačního systému Windows. Na dotaz, zda má problém s latencemi negativní dopad na herní výkon odpověděl, že ze zkušenosti s podobnými případy v minulosti by to tak mohlo vypadat, ale: „jde ve skutečnosti vícefaktorovou problematiku. Interně sledujeme několik problémů, jejichž kombinace měla docela divoké nezamýšlené dopady“.
Hallock v tomto ohledu nebyl konkrétnější, ale slíbil, že před koncem listopadu se Intel k situaci ještě vyjádří a začátkem prosince by mohlo dojít na první záplaty. Což není zrovna brzy. Připomeňme, že záplata na predikci větvení kódu pro Ryzeny vyšla 27. srpna, tedy 12 dní po vydání Ryzen 9 9950X. Arrow Lake / Core Ultra 200K bylo vydáno 24. října a první záplaty máme očekávat v prosinci. Vypadá to, že Intel byl výsledky recenzí opravdu zaskočený a situaci začal řešit až po jejich vydání.