iOS 11.3 zneprovozní iPhony s neoriginálním displejem [2MB GIF]
Začátkem února 2016 se sešlo přes 100 000 uživatelů, kterým se přihodil tentýž problém: Po aktualizaci iOS vyhodil iPhone 6 Error 53 a přestal fungovat. Společným jmenovatelem těchto případů byl mimozáručně vyměněný snímač otisků prstů v servisním středisku, které nespadá pod Apple. Ten tehdy zablokování vysvětlil bezpečností uživatelských dat, která by mohla být zneužita v případě narušení systému zabezpečení.
Nevysvětlil však, proč k zablokování dojde až při aktualizaci operačního systému, tedy třeba týdny nebo i měsíce po výměně snímače, kdy si hypotetický zloděj dat mohl z telefonu dávno stáhnout i poslední uživatelovo (či uživatelčino) selfíčko. Právní zástupci poškozených uživatelů viděli toto jednání Applu spíš jako snahu přinutit zákazníky k využívání firemních servisních služeb. Podobné kauzy nastaly i s generacemi iPhone 6S a iPhone 7, ale tam došlo alespoň u části případů k aktualizaci, která problém vyřešila.
Nyní se pravděpodobně děje více méně totéž co s iPhone 6, jen není řeč o snímači otisků prstů ale o displeji. Ten patří k nejzranitelnějším částem telefonu a jeho výměna je zároveň jedním z nejdražších servisních zásahů. Není proto překvapivé, že mnozí uživatelé preferují opravu v jiném servisu. Některé servisy, jako například iOutlet, už po zkušenostech s iPhone 6S a iPhone 7 displeje nemění, jiné (RepairMapr, Injured Gadgets) vyjádřily rozčarování nad aktuálními událostmi spojenými s iPhone 8.
Po měsících bezproblémového fungování iPhonů 8 s vyměněným displejem zablokoval iOS 11.3 na těchto telefonech dotykové rozhraní. Oslovení zástupci servisů hovoří o tisících případů a situaci vnímají jako válku Applu s nezávislými servisy. Přestože by takové účelné chování ze strany Applu bylo v USA (a patrně i v Evropě) nelegální, je velmi obtížné prokázat, že jde ze strany Applu o úmysl a nikoli jen neřešení kompatibility nového softwaru s neoriginálním hardwarem. I když je možné, že Apple po čase vydá aktualizaci, která zařízení opět zprovozní (jako v několika předchozích případech), nic to nezmění na nepříjemnostech, které zažijí uživatelé nevyužívající servisní služby Applu a nic to nezmění na ztrátách servisů, které mezi tím reklamované zakázky musejí předat Applu k opravě.