iPhone 7 Plus explodoval den poté, co byl zkontrolován Applem
Brianna Olivas si koupila iPhone 7 Plus od společnosti Sprint. Protože zaznamenala určité potíže se spouštěním přístroje, odnesla jej do Apple Store, kde příslušný genius provedl diagnostiku a se závěrem, že telefon je v pořádku, ho zákaznici vrátil. Večer ho Brianna připojila k nabíječce a druhého dne ráno, kdy ještě spala, si její přítel všiml, že telefon leží blízko u její hlavy a položil jej proto na noční stolek.
Následně zamířil na toaletu, ale než opustil ložnici, zaregistroval zvláštní zvuk a všiml si, že z telefonu začal vycházet dým. iPhone okamžitě hodil do místnosti, kam měl původně namířeno. Následně došlo k explozi a vyvalení většího množství dýmu, které ze zařízení vycházel ještě chvíli poté. Video zachycující poslední dým nového iPhonu Brianna s přítelem pověsili online, kde jej shlédl více než milion uživatelů.
Někteří diskutující i různá média vyzývají Apple k reakci. Je ovšem bláhové předpokládat, že v případě poměrně ojedinělé záležitosti společnost přijde s čímkoli jiným než s prohlášením, že podobný incident se stává maximálně jednou za deset let. Pokud Apple nemá podložené, že by se podobné incidenty stávaly častěji, pak lze jen těžko očekávat stažení modelu z oběhu nebo jiné podobně radikální řešení.
Prakticky jisté ovšem je, že po kauze Samsung Galaxy Note 7 si média na podobné případy dají obzvlášť velký pozor. S ohledem na fakt, že kapacita baterie neustále roste a pro její zvyšování se nasazují stále novější a novější (tzn. dlouhodobě nevyzkoušené) technologie, můžeme považovat za prakticky jisté, že fotografie a videa explodujících telefonů nebude nouze. Uživatelům proto lze jen doporučit, aby přinejmenším v době, kdy je telefon připojený k nabíječce, nebo vystaven vyšší teplotě, ležel pokud možno na nehořlavé podložce a rozhodně si jej na noc nepokládali bezprostředně k hlavě.