Komprese zvuku, filtry, export
Kapitoly článků
Komprese zvukové stopy je také častým tématem různých debat. Někdo spoléhá na letitou MP3, jiní již dávno poznali kvality Ogg Vorbis ve spojení s OGM či MKV kontejnerem, někteří prozměnu rádi AAC. V našem případě volíme právě AAC, které je v Avidemuxu obsaženo v podobě FreeAAC (FAAC) encoderu. Rozsah datových toků bezpochyby pokryje jakékoli nároky.
Audio filtry jsou poněkud jednodušší, změnit lze fps stopy, přemixovat (Mono, Stereo, prostorový zvuk), nastavit posuv zvuku vůči videu, převzorkovat a také normalizovat.
Z kontejnerů jsem před mnoha lety po krátké (jen několikadenní episodce s OGM) ještě v ranném stádiu vývoje přesedlal na Matrošku (MKV) a nikdy jsem nelitoval. Výsledná velikost filmů je při stejných video/audio stopách oproti AVI i OGM výrazně menší, Matroška pak umožňuje kromě mnoha zvukových stop umístit přímo do videa i titulky a definovat další podrobná nastavení. I proto je oblíbena mezi tvůrci ripů manga seriálů, které typicky obsahují titulkovou stopu (zvuk je totiž většinou japonsky :-).
Nyní již jen stačí výsledné video exportovat, ať již opět volbou z menu či tlačítkem na liště, nebo pomocí Ctrl+S. Nové informační okno obsahuje daleko přehlednější souhrn informací, díky tvůrcům za nastavení priority.
Pro „standardní“ předdefinované nastavení x264 kodeku je druhý průchod rychleji hotov než první. Takto se pak tváří výsledek po otevření ve VirtualDubModu:
Ten je poněkud zmaten, pro video (x264) ani audio (aac) stopu totiž nemám v systému VFW kodeky, přehrávám totiž ve VLC. Na detekci informací typu FourCC to samozřejmě vliv nemá.
Pouhým otevřením výsledné Matrošky si můžeme snadno v souboru dohledat veškerá použitá nastavení při kompresi.