S Mantle rozběháte Battlefield Hardline i na předpotopním procesoru
Battlefield Hardline je první ze skupiny her letošního léta, která přichází s podporou API Mantle. Německý web PCGamesHardware využil příležitosti a herní betu otestoval nejen na různých grafických kartách, ale také zhodnotil i závislost výkonu na procesoru. Podívejme se ale nejprve na grafické karty:
S použitím Mantle se Radeon R9 290X přibližuje dražší GeForce GTX 780 Ti, oproti které je podle nastavení o 3-6 % pomalejší. Autoři recenze nezvolili referenční modely karet, ale o 4 % přetaktovaný Radeon od MSI a o 13 % přetaktovanou GeForce od Gainward. Ostatní karty dopadají podle očekávání.
Zajímavější test zaměřený na výkon CPU. Použité Core i7-3770 má základní takt 3,4 GHz, ale pro ilustraci vlivu procesorového výkonu provedli autoři měření výkonu při frekvencích 4,6 a 1,8 GHz. Jak je patrné, ani takto vysoký rozdíl prakticky neovlivnil FPS při použití Mantle - pokles o 3 % lze v takové situaci považovat za zanedbatelný. I při taktu 1,8 GHz dostává grafické jádro data dostatečně rychle na to, aby nebylo limitované a mohlo dosahovat kolem 200 FPS. Můžeme proto předpokládat, že i při polovičním počtu jader bude dosaženo minimálně 100 FPS, což znamená, že i dvoujádro s HT na taktech nižších než 2 GHz bude zcela dostačující pro plynulé hraní. Takové parametry mají v podstatě nejlevnější kancelářské procesory, případně hodně vousaté herní sestavy.
Zatímco z hlediska procesorového výkonu postačí v kombinaci s Mantle i poměrně obstarožní sestava, použití grafické karty, která bude minimálně na úrovni vyššího low-endu až pomezí low-endu a mainstreamu, se zkrátka nevyhnete. Pro plynulé hraní je tak třeba počítat alespoň s Radeony R7 260/260X nebo GeForce GTX 750/750 Ti pro 720p a s mainstreamovými modely pro 1080p a výše.