Mantle pro Battlefield 4 další odklady nečekají, vyjde v nejbližších dnech
V posledních dnech přišel web WCCFTech se zprávou, že dochází k dalšímu odkladu patche s podporou nového API. To samozřejmě příliš radostných reakcí nevyvolalo, později se však ukázalo, že zpráva známé internetové drbny zřejmě nebude stát na příliš pevných základech.
Podle informací na oficiálním webu hry, které se týkají nadcházejícího patche (předešlý vyšel zhruba před třemi týdny) dojde k jeho vydání v posledních lednových či prvních únorových dnech s poznámkou, že datum vydání může být změněno. Přesto zpráva neobsahuje nic, co by naznačovalo nějaké další zpoždění.
Zástupce DICE, Johann Andersson, na Twitteru odmítl, že by mělo dojít k dalšímu odkladu. Podobná slova přišla i od zástupců AMD (Roy Taylor, Robert Hallock), kteří rovněž další zdržení kategoricky popřeli.
Patch s podporou Mantle tedy přijde do konce týdne. Jeho zásadním přínosem by mělo být výrazně efektivnější využití systémových prostředků, především procesoru (nižší overhead, efektivnější nakládání s vícejádrovými modely). Na sestavách, pro jejichž výkon je limitujícím prvkem právě procesor, můžeme očekávat navýšení výkonu řádově o pár desítek procent FPS (v extrémních případech až o 45 %). Sestavy s výkonnými high-endovými CPU patrně vykážou nižší nárůsty - konkrétní čísla lze jen těžko odhadovat, ale podle sestavy, scény a nastavení by mohlo jít o rozdíly mírně pod či mírně nad 10 % výkonu.
Z dalších her s podporou Mantle přijde v nejbližší době titul z trochu jiného soudku, Plants vs. Zombies: Garden Warfare: