Vývojáři Metro Exodus: Cílem je s ray tracing dosáhnout 60 FPS při 1080p
„Vždycky bychom chtěli tlačit 60 [FPS] … ale uvidíme, kolika dosáhneme … ano, týká se to 1080p … to je cíle, ale uvidíme, jak to půjde“.
Metro: Exodus - ukázka ray tracing grafiky zveřejněná Nvidií
To jsou informace, které získala redakce webu Rock Paper Shotgun při rozhovoru přímo s vývojáři ze 4A Games, kteří pracují na hře Metro: Exodus. Jde tedy o zhruba srovnatelnou situaci, ve které jsou vývojáři hry Shadow of the Tomb Raider prezentované s GeForce RTX 2080 Ti, na níž v 1080p dosahovala 35-70 FPS. I jejich vyjádření ukazovalo, že by rádi v lokacích, kde FPS příliš klesají, dosáhli vyšších hodnot.
Využití ray tracing efektů při hratelných FPS tedy bude ve dvou případech ze dvou známých podmíněno razantním snížením rozlišení oproti klasické rasterizaci. Hybridní rendering, který kombinuje rasterizaci a ray tracing efekty, přitom již využívá výrazně nižšího počtu paprsků než bylo dosud obvyklé pro ray tracing v profesionální sféře a výsledné obrazové artefakty (šum) poté řeší formou post-processingu využívajícího Tensor Cores.
V posledních dnech se často objevovaly argumenty, že studia měla na implementaci ray tracing efektů pouze několik dnů nebo týdnů a výsledný výkon může být na zcela jiné úrovni než předvádějí první ukázky. Přestože se dají nějaká zlepšení očekávat, pro dramatické posuny prostor nezbývá. Situaci vysvětlili na pravou míru vývojáři Battlefield V: Je sice pravda, že na otestování na finálním hardwaru měli dva týdny, ale na implementaci ray tracing na vývojářské platformě pracovali osm měsíců. Tyto informace zásadně mění poměr nad implementací již stráveného a do vydání zbývajícího času.