Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Vývojáři Metro Exodus: Cílem je s ray tracing dosáhnout 60 FPS při 1080p

Prezentovaný výkon hry Shadow of the Tomb Raider, která s ray tracing dosahuje 35-70 FPS v 1080p patrně nebude příliš daleko od reality ostatních her…

„Vždycky bychom chtěli tlačit 60 [FPS] … ale uvidíme, kolika dosáhneme … ano, týká se to 1080p … to je cíle, ale uvidíme, jak to půjde“.

Metro: Exodus - ukázka ray tracing grafiky zveřejněná Nvidií

To jsou informace, které získala redakce webu Rock Paper Shotgun při rozhovoru přímo s vývojáři ze 4A Games, kteří pracují na hře Metro: Exodus. Jde tedy o zhruba srovnatelnou situaci, ve které jsou vývojáři hry Shadow of the Tomb Raider prezentované s GeForce RTX 2080 Ti, na níž v 1080p dosahovala 35-70 FPS. I jejich vyjádření ukazovalo, že by rádi v lokacích, kde FPS příliš klesají, dosáhli vyšších hodnot.

Využití ray tracing efektů při hratelných FPS tedy bude ve dvou případech ze dvou známých podmíněno razantním snížením rozlišení oproti klasické rasterizaci. Hybridní rendering, který kombinuje rasterizaci a ray tracing efekty, přitom již využívá výrazně nižšího počtu paprsků než bylo dosud obvyklé pro ray tracing v profesionální sféře a výsledné obrazové artefakty (šum) poté řeší formou post-processingu využívajícího Tensor Cores.

V posledních dnech se často objevovaly argumenty, že studia měla na implementaci ray tracing efektů pouze několik dnů nebo týdnů a výsledný výkon může být na zcela jiné úrovni než předvádějí první ukázky. Přestože se dají nějaká zlepšení očekávat, pro dramatické posuny prostor nezbývá. Situaci vysvětlili na pravou míru vývojáři Battlefield V: Je sice pravda, že na otestování na finálním hardwaru měli dva týdny, ale na implementaci ray tracing na vývojářské platformě pracovali osm měsíců. Tyto informace zásadně mění poměr nad implementací již stráveného a do vydání zbývajícího času.

Diskuse ke článku Vývojáři Metro Exodus: Cílem je s ray tracing dosáhnout 60 FPS při 1080p

Pátek, 31 Srpen 2018 - 12:21 | Marek Moravčík | Aby som to ešte doplnil, tak sa tu tiež často...
Pátek, 31 Srpen 2018 - 11:30 | Marek Moravčík | V prvom rade mi vôbec nejde o to, aby všetci mali...
Pátek, 31 Srpen 2018 - 10:11 | tombomino | Rekni mi Marku, proc by mel mit nekdo stejny...
Pátek, 31 Srpen 2018 - 08:41 | Marek Moravčík | Veď si pozri nielen túto diskusiu, ako tu ludia...
Čtvrtek, 30 Srpen 2018 - 19:59 | tombomino | Nerozumim tomu, proc se k tomu pridavas Marku....
Čtvrtek, 30 Srpen 2018 - 19:56 | tombomino | Hele, kdyz se ti to nelibi, tak co tady lezes?...
Čtvrtek, 30 Srpen 2018 - 13:32 | Marek Moravčík | A to ani nehovorím o tom, že už sme sa z 1080p...
Čtvrtek, 30 Srpen 2018 - 13:15 | Stepan Prokop | vsem co si v diskuzi stezuji, ono vas neco nuti...
Čtvrtek, 30 Srpen 2018 - 08:07 | del42sa | už jen při letmém pohledu na schéma jednoho SM...
Čtvrtek, 30 Srpen 2018 - 03:46 | Anonym | Nebo starší hry ve 4k...

Zobrazit diskusi