Ray Tracing v Shadow of the Tomb Raider nedá na 60 FPS ani GeForce RTX 2080 Ti
Redakci webu PCGamesHardware se podařilo ukořistit video, ve kterém zachytila hru Shadow of the Tomb Raider běžící s využitím ray tracingu. Fraps zobrazoval průběžnou snímkovou frekvenci, která se pohybovala v rozsahu 30-70 FPS, většinu času se držela blízko 40 FPS.
To by možná nebylo překvapivé, pokud by neběžela na GeForce RTX 2080 Ti, nejdražším chystaném modelu architektury Turing v ceně $1199 / 32 700 Kč. Zřejmě i to by pro leckoho bylo akceptovatelné, ovšem tyto výsledky nepocházejí ani ze k rozlišení, dokonce ani z 2560×1440, ale z 1920×1080. Pro úplnost je třeba dodat, že hra běžela na verzi karty Founders Edition, která je taktována o téměř 100 MHz výše než tzv. referenční model.
Situace, kdy karta za 33 tisíc nedokáže udržet hru, která je pro ní určená na 60 FPS ani v HD rozlišení, je poněkud deprimující. Po většinu videa se snímková frekvence držela kolem 40 FPS, 60 FPS dosahovala nebo překonávala pouze při pohledu do zdi a pokud došlo na nějaký prostor s vegetací, pohybovaly se FPS mezi 30-40.
Nepříliš lichotivé reakce na sociálních sítích vyvolaly rychlou odezvu vývojářů hry na Twitteru, podle nichž ještě bude pokračovat práce na optimalizacích a ne všechny lokace ve hře podle nich byly náležitě „vyleštěny“. Zda veřejně prezentované úseky patří k těm již optimalizovaným nebo nedoleštěným, ale ve vyjádření uvedeno nebylo. Na jednu stranu by pro hráče bylo lepší, pokud by ukázka patřila k těm nedooptimalizovaným úsekům. Na stranu druhou by bylo velmi překvapivé, pokud by nový hardware a pro něj optimalizovaná hra byly prezentované právě úseky, ve kterých nebyly výkonnostní optimalizace dokončené.