Microsoft ohlásil 16 „Xbox One X enhanced“ titulů, další přibudou
Xbox One X nabídne osmijádrový procesor (taktovaný ovšem 1,3× výš než Xbox One), grafické jádro s 40 výpočetními bloky / 2560 stream-procesory (3,3× více) běžící na 1172 MHz (1,4× více) vycházející z architektury o zhruba tři generace novější. Namísto 256bit DDR3 sběrnice kombinovanou s ESRAM přinese 384bit GDDR5 sběrnici s datovou propustnosti 1,6-4,8× vyšší (to podle toho, o jaký datový přenos půjde).
Tento potenciál samozřejmě zajišťuje několikrát vyšší dostupný výkon pro hry, což Microsoft plánuje využít hned v několika směrech. Výkon navíc budou schopné využít veškeré hry, ale pokud se titul dočká optimalizací pro Xbox One X na míru, ponese logo „Xbox One X enhanced“. Takových her je prozatím šestnáct:
- Ark Survival: Evolved
- We Happy Few
- Chess Ultra
- The Elder Scrolls: Morrowind Upgrade
- Rime
- Everspace
- Portal Knights
- Injustice 2
- The Surge
- Paladins
- Outlast 2
- Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands
- Halo Wars 2 Standard Edition
- For Honor Standard Edition
- Resident Evil 7 Biohazard
- Astroneer
Co přesně logo „Xbox One X enhanced“ znamená? Microsoft nestanovil povinný odškrtávací seznam podmínek, po jejichž splnění může studio toto označení použít, ale konkrétní výběr ponechal na vývojářích. Na jejich rozhodnutí je, které prvky jsou s ohledem na koncept hry smysluplné a které se vyplatí implementovat. Může jít například o podporu nativního 4k rozlišení, může jít o podporu HDR obrazu, může jít o vylepšené grafické efekty a tak dál. Často ovšem bude implementována kombinace více prvků. Připomenout můžeme, že Xbox One X počítá i se situací, kdy jej uživatel nepřipojí ke 4k zobrazovadlu, ale třeba FullHD televizi. Pak může být použit tzv. oversampling, kdy je obraz vykreslován ve 4k rozlišení a následně vhodným filtrem převeden na FullHD rozlišení. Výsledkem je obraz kvalitativně lepší než renderovaný v nativním FullHD.
Microsoft v mezidobí od prvního zveřejnění technických specifikací (kdy uváděl, že z celkových 12 GB paměti bude hrám rezervováno 8 GB a systému 4 GB) provedl určité optimalizace na straně operačního systému, kterému by měly nní stačit 3 GB, což znamená, že čistě hrám bude dostupných celých 9 GB místa v operační paměti.
Seznam je aktuální k současnému datu, čímž je míněno, že nejde o výčet her, u nichž se předpokládá dokončení podpory k datu vydání. Do té doby se totiž podle Microsoftu ještě nezanedbatelně rozroste. Můžeme předpokládat, že k 7. listopadu, kdy dojde k zahájení prodejů, ponesou logo „Xbox One X enhanced“ desítky her.