Pracovníci Lionhead se o zavření studia dozvěděli z médií, Microsoft mlčel
Microsoft v pondělí oznámil zastavení vývoje hry Fable Legends a následné zavření studií Lionhead a Press Play Studios. V průběhu dalších dní postupně vyplynuly informace, podle kterých bylo toto oznámení do poslední chvíle utajeno i před pracovníky studia. Tento scénář potvrzuje hned několik událostí, kupříkladu příspěvek v diskusním fóru od komunitního manažera Lionhead, který popisuje, jak bude probíhat další vývoj Fable Legends - jen několik hodin před tím, než Microsoft své rozhodnutí zveřejnil.
Totéž potvrdil i David Eckelberry, tvůrčí ředitel Lionhead, jehož jméno si mohou hráči vybavit z několika rozhovorů o hře. Z jeho profilu na Twitteru pochází i úvodní citace. S prakticky stejným scénářem přišel i jeden z majitelů komunitního herního webu GameWith, podle něhož se Lionhead o zavření studií dozvěděl až když byla informace publikována Microsoftem na webu.
Rozhodnutí asi nebylo překvapením pouze pro zaměstnance a hráče, ale jistě i pro velkou část samotného Microsoftu, který jen pár dní před tímto oznámením vydal propagační video DirectX 12 a jako jednu z klíčových her, která bude nové API podporovat, avizoval právě záhy zrušený Fable Legends.
Bohužel není známo více o technické stránce podpory DirectX 12, tedy jestli hra využívá některá specifika nového API, nebo zůstává u obdobného grafického konceptu jako v případě DirectX 11, pouze s efektivnějším využitím procesorových prostředků. Již loni ale došlo na první testy betaverze, které v podání Anandtechu dopadly, jak vidíte výš. Zda by tyto výsledky odpovídaly finální verze, se už asi nikdy nedozvíme; hra bude dostupná už jen měsíc a do finální verze se nedostane.